همزمان با هفته صنایع‌دستی؛
جشنواره سازه‌های همزمان با هفته صنایع دستی ویژه کودکان و نوجوانان و با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت کننده در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 13 June 2015
به گزارش تابناک یزد،کودکان و نوجوانان یزدی به مناسبت هفته صنایع دستی با حضور در پارک آزادگان یزد و شرکت در جشنواره یک‌روزه سازه‌های گلی، اقدام به ساخت سازه‌های گلی کردند.

در این جشنواره، به میزان کافی گل در اختیار کودکان و نوجوانان شرکت کننده قرار گرفت که بتوانند با این گل‌ها، سازه‌هایی مطابق با سلیقه خود و با توجه به توضیحاتی که در ارتباط با سازه‌های گلی دریافته کرده بودند، بسازند.

سیدحسین سیدعربی رئیس هیئت ورزش همگانی یزد در حاشیه این جشنواره در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با بیان اینکه بیش از 200 نفر از کودکان و نوجوانان یزدی در این جشنواره شرکت کردند، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره در سطح شهر ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان است.

وی گفت: این مسابقه با همکاری مشترک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هیئت ورزش همگانی یزد برگزار شد.

وی استعدادیابی و هدف دادن به شیوه زمان‌بندی برای اوقات فراغت کودکان در تابستان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره در یزد عنوان کرد.

سیدعربی با اشاره به اینکه در این جشنواره به بیش از 80 نفر از شرکت کنندگان جایزه اهدا شد، افزود: ادامه و استمرار برگزاری این چنین برنامه‌هایی مستلزم همکاری و همراهی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

مسئولان از برنامه های فرهنگی هنری ویژه کودکان حمایت کنند

 

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری یزد هم در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: برگزاری این چنین مراسم‌هایی می‌تواند سبب بروز بیش از پیش خلاقیت و استعداد در بین کودکان شود.

افسانه شهابی ایجاد نشاط اجتماعی در بین خانواده‌ها به ویژه کودکان و در نهایت ایجاد آرامشی پایدار در بین جامعه مدنی را از دیگر نتایج برگزاری این چنین مسابقات دانست.

وی با اشاره به اینکه چنین برنامه‌هایی نقش مهمی در خلاقیت کودکان دارد، گفت: مسئولان باید بیش از پیش نسبت به حمایت از برگزاری این چنین برنامه‌هایی اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار