مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی کشور گفت: بهسازی حاشيه برخی از شهرهای مازندران نيازمند اعتبار ملی است و بايد برای اين منظور با برنامه‌ريزی منسجم وارد عمل شد.
کد خبر: ۴۶۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 26 July 2017
به گزارش تابناک : نریمان مصطفایی در جلسه احیا، نوسازی و  بهسازی بافت‌های فرسوده در نکا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان‌ها و محدوده‌هایی که دارای رودخانه در داخل یا حاشیه شهر است باید به‌درستی دیده شوند که برای مناسب برای این مناطق در دستور کار است.

وی افزود: بافت فرسوده و رفع مشکلات این بخش هم از برنامه‌های مهم در دستور کار است که مازندران و شهرهای مختلف آن هم در این برنامه دیده شده است و تلاش شده تا عدالت در همه شهرستان‌ها رعایت شده و همه شهرهای استان با هم دیده شوند.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی کشور با اشاره به اینکه شهرهای شمالی کشور ما دارای رودخانه‌های مختلفی در داخل و حاشیه هستند، گفت: در کشورهای مختلف از این ظرفیت رودخانه در شهر از راه‌های مختلف استفاده بهینه می‌شود که تلاش داریم تا از این ظرفیت‌ها استفاده شده و فضای خوبی در قالب برنامه اجرایی دیده شود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به ایجاد فضای مناسب کسب و کار در مناطق مختلف خاطرنشان کرد: پروژه توانمندسازی اقتصادی و کسب و کار خرد برای شرق مازندران تعریف شود که در این طرح یک محله پایلوت انتخاب و با سمن‌ها قرار داد بسته شود تا اشتغال خرد متناسب با منطقه و محله ایجاد شود.

مصطفایی با اشاره به منطقه پرخطر گذشته عباس‌آباد نکا بیان کرد: منطقه عباس‌آباد گذشته و کوی مهرگان فعلی اکنون به رسمیت شناخته شده است و باید در مراحل کاری تجدید نظر شود و افراد رسمیت یابند.

وی ادامه داد: ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تنها برای سکونت‌گاه‌های غیر رسمی نیست بلکه باف فرسوده، بافت تاریخی، بافت روستایی و بافت‌های بلاتکلیف را در دستور کار دارد تا تعیین تکلیف شود.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی کشور گفت: ساماندهی، هماهنگ، انسجام و کوتاه‌مدت بودن پروژه‌ها در حوزه مسکن، از اولویت‌های دولت یازدهم است که اداره عمران و بهسازی شهری هم می‌کوشد تا با آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب، زمینه استفاده شهروندان مستقر در این مناطق را از امکانات مناسب اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و... فراهم کند.

این مسؤول افزود: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جمعی از مهم‌ترین راهکارهای پیشنهادی برای اجرای موفق برنامه‌های احیای بهسازی و نوسازی در بافت‌های تاریخی، فرسوده میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی است که با قوت در دست انجام و اقدام است.

مصطفایی گفت: باید تلاش شود تا مصوبه‌ای مبنی بر تنظیم اعتبارات ردیف اجرایی برنامه‌های سالانه دستگاه‌های اجرایی با اولویت سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده در ستاد بازآفرینی پایدار شهری تصویب شود تا با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات اقدام شود.



منبع : بسیج 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار