دبیر علمی نهمین همایش سراسری بهداشت و ایمنی کار:
دبیر علمی نهمین همایش سراسری بهداشت و ایمنی کار با بیان این مطلب که بیش از ۱۰ دانشکده در کشور به ارائه رشته بهداشت و ایمنی کار فعالیت دارند، گفت: استان یزد به عنوان استان نمونه سلامت در کشور معرفی شود.
کد خبر: ۴۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۰ 12 June 2015
به گزارش تابناک یزد،ابوالفضل برخورداری در حاشیه نهمین همایش سراسری بهداشت و ایمنی کار با بیان اینکه نخستین همایش بهداشت و ایمنی کار در سال 1367 برگزار شد، اظهار داشت: اولین همایش بهداشت و ایمنی کار زمانی برگزار شد که ایران در حال جنگ تحمیلی بود.

دبیر علمی همایش سراسری بهداشت و ایمنی کار گفت: در زمان اجرای اولین همایش، 3 دانشکده در کشور مسئولیت تربیت نیروی متخصص بهداشت حرفه‌ای را به عهده داشتند و در حال حاضر بیش از 10 دانشکده در حال ارائه رشته‌های مختلف بهداشت حرفه‌ای در کشور هستند.

وی افزود: این همایش از جهت وجود اساتید و صاحب نظران برجسته کشور موقعیت بسیار مناسبی برای استفاده دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته بهداشت حرفه‌ای در استان یزد است.

برخورداری با اشاره به اهمیت تبادل نظر در این همایش تصریح کرد: ارائه راهکارهای مناسب و تبادل نظر در مورد چگونگی انجام اقدامات پیشگیرانه و نظارتی در مورد بهداشت و ایمنی کار در صنایع بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: استان یزد به دلیل داشتن نخبگان و استعدادهای برتر در رشته مختلف از سوی مقام معظم رهبری به عنوان استان دارالعلم نام‌گذاری شده و ما در نظر داریم با برگزاری این همایش‌ها و ارتقای سطح کمی و کیفی بهداشت و ایمنی کار در استان لقب استان سالم را هم به خود اختصاص دهیم.

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه در استان یزد صنایع مختلف و بزرگی مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: پیشرفت و ارتقای سطح علمی، بهداشت و ایمنی کار در کنار پیشرفت صنایع لازم و ضروری است.

وی عوامل زیان‌آور فیزیکی محیط کار، عوامل شیمیایی و آلودگی هوا در محیط کار، ایمنی صنعتی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، سم‌شناسی شغلی، طب کار و بیماری‌های شغلی، اخلاق در بهداشت حرفه‌ای، بهداشت حرفه‌ای و اقتصاد، خصوصی‌سازی در بهداشت حرفه‌ای و فن‌آوری‌های نوین در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را از جمله محور‌های همایش دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار