5 طرح عمرانی، زیست محیطی و خدماتی با 330 میلیارد ریال هزینه در شیراز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۶۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 20 July 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: شهردار شیراز در تشریح این طرح ها گفت: یکی از این طرح ها بوستان خانواده سرداران به مساحت 18 هزار متر مربع واقع در بلوار نصر است که به عنوان دوازدهمین بوستان خانواده شهری شیراز با 95 میلیارد ریال هزینه تملک و ساخته شده است. 
علیرضا پاک فطرت با یادآوری وعده 4 سال پیش خود مبنی بر ساخت بوستان های خانواده در هر منطقه شهرداری شیراز هم گفت: تا پایان ماه آینده 15 بوستان خانواده در شیراز به بهره برداری می رسد. 
راه اندازی بوستان های خانواده که از شهرداری های دیگر شهرهای کشور الگو برداری و به ابتکار شهرداری شیراز راه اندازی شده است ، موجب شد تا جایزه جهانی خشت طلایی پارسال به این شهرداری تعلق گیرد. 
وی به ساخت بوستان شهرک امام حسن علیه السلام سعدی به عنوان طرح زیست محیطی دیگری که امروز به بهره برداری رسید اشاره کرد و افزود: این بوستان هم با 5500 متر مربع مساحت با هزینه 38 میلیارد ریالی تملک و ساخته شده است. 
شهردار شیراز از افزایش سرانه فضای سبز شهروندان شیرازی خبر داد و گفت: با افتتاح 54 هزار مترمربع طرح های زیست محیطی از سال 89 تا پایان سال 95 ، سرانه فضای سبز شهری شیراز از 15 متر مربع به 23 افزایش یافته است. 
پاک فطرت همچنین از بازگشایی زیرگذر علی بن حمزه علیه السلام خبر داد و گفت: برای کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور خیابان ساحلی غربی شیراز هم این محور با 160 میلیارد ریال هزینه تملک و بهسازی و از امروز بازگشایی شد. 
شهردار شیراز بهره برداری از ساختمان جدید شهرداری منطقه 3 شیراز و پل عابر پیاده سرداران را دو طرح دیگری دانست که امروز افتتاح شد. 
بهره برداری از 5 طرح عمرانی شهرداری شیرازهمچنین امروز عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر همسطح هفت تنان- چهل مقام آغاز شد. 
مدیرعامل شرکت عمران شهرداری شیراز تسهیل در دسترسی به فضاهای گردشگری حافظیه، سعدیه و دلگشا را از اهداف ساخت این تقاطع غیر همسطح دانست و گفت: برای ساخت این طرح با 500 متر زیرگذر، 100 متر عرشه و 200 متر زیرگذر عابر پیاده 125 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است و پیش بینی می شود که 15 ماهه به بهره برداری برسد. 
به گفته مستمع بر اساس برنامه ریزی ها اجرای این طرح به گونه ای است که در طول اجرا کمترین میزان انسداد مسیر عبورو مرور مردم صورت گیرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار