رییس سازمان صنعت و تجارت قم:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از سیاستگذاری تجاری در سال جاری با صادرات 15 میلیارد و 600 میلیون دلار در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶ 11 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری در نخستین جلسه میز خدمت در استان اظهار داشت: این سیاستگذاری تجاری صادرات شامل دو میلیارد دلار برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، 300 میلیون دلار برای صادرات خدمات فناوری اطلاعات و هفت میلیارد و 800میلیون دلار برای صادرات خدمات گردشگری است.

وی افزود: همچنین چهار میلیارد دلار برای صادرات خدمات حمل و نقل و ترانزیت و یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای صادرات خدمات نیروی کار در نظر گرفته شده است.

ذاکری با اشاره به اینکه استان قم ظرفیت بالایی در زمینه صادرات در بخش های تولیدی و خدماتی دارد، بیان داشت: این استان دارای مراکز مهم چاپ و نشر و راه اندازی شهرک چاپ و نشر بعنوان قطب چاپ و نشر کشور و وجود اتحادیه صادراتی نرم افزار اسلامی و امکان گسترش و صادرات و توسعه صنعت آی تی است.

وی افزود: تولید نرم افزار های جنبی و دارا بودن جاذبه های گردشگری زیارتی همچون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و وجود منطقه استراتژیک سلفچگان و ایجاد بندر خشک در این منطقه در زمینه حمل و نقل کالا از ظرفیت های عظیم قم است که می توان با این جلسات گامی مهم جهت پیشبرد برنامه های دولت تدبیر و امید در این استان استراتژیک و مهم برداشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار