کد خبر: ۴۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 10 June 2015
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با بیان اینکه تا پایان سال واحدهای پذیرایی رودخانه کرج به سپتیک(تصفیه فاضلاب) مجهز می‌شوند، گفت: با اجرای این کار از ورود آلودگی به این منبع آب سطحی استان جلوگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید لشگری در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به روز جهانی محیط زیست، اظهار داشت: صبح سه شنبه شیر مازوت نیروگاه منتظرالقائم به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع آلوده‌کننده شهر کرج، با حکم دادستان پلمب شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این کار در کاهش آلودگی شهر تاثیرگذار است، افزود: در آینده‌ تاثیر این امر در کیفیت و کاهش آلودگی استان مشاهده می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اشاره به اقدامات زیست محیطی شهرستان کرج در زمینه اصناف، گفت: در این راستا در روز 18 خردادماه موفق به افتتاح 5 واحد تصفیه‌خانه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه از مصرف آب اصناف غافل شده‌ایم، بیان کرد: تاکنون بیشتر توجه ما بر روی واحدهای تولیدی صنعتی بوده و از اصنافی مانند کارواش غافل بوده‌ایم.

لشگری خاطرنشان کرد: در این راستا از 126 واحد کارواش موجود در شهرستان کرج، 10 مورد به سیستم بازچرخش و تصفیه آب مجهز شدند که روزانه 400 لیتر مکعب صرفه‌جویی آب را به دنبال دارد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای واحدهای صنعتی پسماند در شهرک صنعتی بهارستان خبر داد و گفت: در روز جمعه مراسم پاکسازی محیط زیست در ارتفاعات عظیمیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با تاکید بر اینکه در حال حاضر 4 ایستگاه در رودخانه کرج فعال است تا میزان مواد موجود در آب را گزارش دهد، تصریح کرد: با توجه به آلودگی زیادی که از سوی واحدهای پذیرایی ایجاد می‌شود، تمرکز اصلی بر این بخش است.

وی اظهار داشت: در این راستا با ایجاد گروه کارشناسی مشترک امور آب و فاضلاب و شبکه بهداشت، تا پایان سال همه واحدهای پذیرایی رودخانه کرج به سپتیک(تصفیه فاضلاب) مجهز می‌شوند تا از ورود آلودگی به این منبع آب سطحی استان جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار