​رييس بانك خون بندناف ایران خبر داد:
تابناک: مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان از محدود شدن فعالیت‌ این بانک خبر داد و گفت: اعتبارات بانک عمومی باید از منابع دولتی تأمین شود که متأسفانه چند سالی است تعیین اعتبار نشده است.
کد خبر: ۴۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، مرتضی ضرابی مدير عامل بانك خون بندناف ایران از محدود شدن بانک عمومی خون بند ناف پژوهشگاه رویان خبر داد و گفت: این بانک تعطیل نشده است، اما مدت‌هاست که فعالیت آن محدود شده است.

وي افزود: اعتبارات بانک عمومی باید از منابع دولتی تأمین شود که متأسفانه چند سالی است تعیین اعتبار نشده است و پژوهشگاه رویان نیز از محل اعتبارات خودش هزینه‌ها را تأمین می‌کند.

ضرابي با بيان اينكه به جز اعتبار اولیه‌ای که برای راه‌اندازی بانک عمومی پرداخت شده است، هیچ اعتباری برای ادامه فعالیت بانک عمومی در اختیار پژوهشگاه قرار نگرفته است، خاطرنشان كرد: بانك خون بندناف سالانه به صورت ميانگين هزار نمونه ذخيره سازي مي‌كند و بر اين اساس يك ميليارد و 500 ميليون تومان به ازاي هر نمونه 1.5 ميليون تومان اعتبار مورد نياز است.

وي بيان داشت:اگر قرار است فعالیت بانک عمومی گسترش پیدا کند، باید اعتبارات آن را منابع دولتی تأمین کنند، در حال حاضر فعاليت اين بانك محدود شده و هم اكنون زير 100 نمونه در سال ذخيره‌سازي مي‌شود.

وی با اشاره به استفاده از 5 نمونه از نمونه‌های ذخیره‌شده برای درمان بیماران، گفت: از ابتدای امسال 3 نمونه در مشهد برای درمان بیماران فلج مغزی استفاده شده که نتایج بسیار خوبی داشته است.

رئیس بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان در مورد اینکه چرا میزان استفاده کم است، گفت: وقتی می‌خواهیم تعداد استفاده را افزایش دهیم باید تعداد نمونه را بالا ببریم تا شانس پیدا کردن نمونه مناسب هم افزایش کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار