کد خبر: ۴۵۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 15 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: با توجه به اینکه مراجعه بیماران غیربومی به یزد بالا است و زیرساخت‌های لازم نیز فراهم نیست، باید شرایط سرمایه گذاری در حوزه سلامت استان فراهم شود.

 سید ابوالفضل موسوی بیوکی در جلسه‌ای با مسئولان بیمه تامین اجتماعی استان یزد به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: مجلس درباره مسائل بیمه و بیمه شدگان و مستمری بگیران خواستار پیگیری سوابق پزشکی بیماران و مراجعه کنندگان یزدی به مراکز درمانی در یک بانک اطلاعاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها باید وضعیت سلامت مردم را به خوبی پیگیری کنند، افزود: طرح پزشک خانواده می‌تواند در این زمینه بسیار موثر عمل کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده می تواند در تامین و پیگیری سلامت بیماران و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها موثر باشد، از نحوه اجرا و کندی روند اجرای این طرح و کم‌توجهی به آن ابراز نگرانی کرد.

موسوی بیوکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بیماران استان یزد را بیماران غیربومی تشکیل می دهند، یادآور شد: بحث توریست سلامت در استان یزد و مراجعه مردم از سایر نقاط کشور یک فرصت به شمار می آید به شرط آنکه اعتبارات و زیرساختهای لازم برای خدمت رسانی فراهم باشد.

وی عنوان کرد: اکنون شرایط به نحوی است که همشهریان خود ما نیز در گرفتن خدمات با مشکل مواجه هستند و در این زمینه بیمه ها باید توجه بیشتری به بیمه شدگان یزدی داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: با توجه به تنوع بیمه شدگان در سطح استان که به نظر می رسد بیشترین جمعیت تحت پوشش را سازمان تامین اجتماعی به خود اختصاص داده، شایسته است در طرح آمایش استانی به مسئله بیمه، سلامت و درمان نگاه ویژه ای داشته باشیم.

موسوی بیوکی بر لزوم ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در بخش درمان و سلامت تاکید کرد و افزود: مسئولان باید در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشند.

در این نشست گزارشی از فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی، تعداد افراد تحت پوشش، مستمری بگیر، کارگاه‌ها ی سطح استان، خدمات ارائه شده و برنامه های آینده این سازمان ارائه شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار