رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از فعالیت 25 رشته صنایع‌‌دستی در سوادکوه خبر داد و گفت: 320 نفر از فعالان این بخش از مزایای بیمه بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۴۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 10 June 2015

به گزارش تابناک، رضا دانش‌زاده صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی صنایع‌دستی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه 20 خرداد‌ ماه روز جهانی صنایع‌دستی است، اظهار کرد: اداره میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردش‍گری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به دنبال احیای هنر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اصیل و فراموش شده است.

وی به برنامه‌ریزی برای معرفی صنایع‌‌دستی سوادکوه اشاره کرد و با بیان اینکه صنایع‌‌دستی دارای آثار فرهنگی و هنری و اقتصادی است، افزود: بیش از 700 نفر از فعالان حوزه صنایع‌‌دستی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی شناسایی شده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به وجود 25 رشته صنایع‌دستی فعال در این دو شهرستان، به معرفی برخی از رشته‌های فعال در سوادکوه پرداخت و خاطرنشان کرد: گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، قلاب‌بافی، صنایع چوبی، لاک‌تراشی، معرق چوب، سوخت‌کاری روی چوب، طراحی روی شیشه، طراحی دستی و سفال‌گری بخشی از فعالیت‌های صنایع‌دستی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی را تشکیل می‌دهد.

دانش‌زاده به برنامه‌ریزی برای بیمه فعالان صنایع‌دستی و اختصاص تسهیلات به آنان اشاره و اظهار کرد: بیمه فعالان صنایع‌دستی و اختصاص تسهیلات به آنان در شهرستان سوادکوه اجرا شده است.

وی به تعداد افراد بیمه شده در حوزه صنایع‌‌دستی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌‌شمالی اشاره کرد و گفت: تعداد 300 نفر از فعالان صنایع‌دستی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی موفق به دریافت تسهیلات شدند و 320 نفر از آنان نیز بیمه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار