امام جمعه موقت شاهرود:
امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه حجاب مطالبه شرعی، عقلانی و فطری است که خداوند در درون انسان نهاده، گفت: بی‌حجاب‌ها افراد شکست‌خورده با پشتوانه تفکر بیگانه هستند.
کد خبر: ۴۵۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 12 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام حمید عبدالهیان عصر چهارشنبه در راهپیمایی بزرگ منادیان آرامش به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف در جمع مردم شاهرود ضمن بیان اینکه یکی از مظاهر و مصادیق امربه‌معروف رعایتحجاب و عفاف است،ابراز داشت: در پاسخ به پرسش افرادی که می‌گویند به چه دلیل باید حجاب داشت باید گفت پوشش و حجاب یک مطالبه فطری و درونی است که خدای متعال پاکی و پاک‌دامنی را از خصوصیات فطری انسان قرار داده است.

حمید عبداللهیان - کراپ‌شده

وی بابیان اینکه پوشش و حجاب امری عقلانی به شمار می‌رود که همه عقلای عالم به آن اعتقاددارند، افزود: مسئله حجاب و عفاف مختص دین اسلام نیست،همهمذاهب حتی کسانی که مذهب غیر الهی دارند معتقد به حجاب هستند و آن را رعایت می‌کنند و اکنون در هند و برخی کشورهای دنیا بااینکه مسلمان نیستند اما حجاب و عفاف را به‌عنوان یک اصل در زندگی اجتماعی رعایت می‌کنند.

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه حجاب و عفاف یک مطالبه فطری است چراکه آدم و حوا بعد از رانده شدن از بهشت تلاش کردند که خود را بپوشانند، ابراز داشت: افراد بی‌حجاب از این جنبه عقلایی و اجتماعی غفلت می‌کنند، حجاب و عفاف یک مطالبه شرعی است چراکه درآیات متعدد قرآن کریم از آن به‌عنوان یک واجب متکی بر عقلانیت و مسائل فطری نام‌برده شده لذا حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

عبداللهیان در ادامه تصریح کرد: وظیفه ما در تبیین مسئله حجاب بیان و پاسخ اشکالات و رفع شبهات است لذا باید در محافل عمومی، مجالس و خانواده‌ها مطالبه و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، لایه پنهان بی‌حجابی دست استعمار، نقشه و توطئه بیگانگان است برای اینکه فکر و ذکر و هویت جوان را از مسائل کشور و از توسعه و پیشرفت به‌سوی مسائل جسمی و جنسی معطوف کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکهباید حجاب و عفاف این واجب زمین‌مانده را احیا کنیم تادر همه امور زندگی فردی و اجتماعینمود پیدا کند، افزود: اگرافراد این امررا بپذیرند سلامت آن‌ها تأمین می شود پس حجاب پشتوانه فطری، شرعی و عقلایی دارد و باید دستگاه‌های اداری و فرهنگی که در این زمینه فعالیت دارند از مسئله حجاب و عفاف محافظت کنند تاپوشش منطقی و منطبق بر ضوابط شرعی در جامعه ترویج شود.

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه بی‌حجاب‌ها افراد شکست‌خورده با پشتوانه تفکر بیگانه هستند، ابراز داشت: در سال ۱۳۱۴ رضاشاه قلدر که از تربیت دینی بی‌بهره بود و با اندیشمندان برخوری نداشت حجاب را از سر بانوان ایرانی برمی‌دارد که نشان داد پشتوانه او نیروهای بیگانه انگلیسی بودند.

عبدالهیان تأکید کرد: با توجه به نقشه‌های استکبار باید جلوی اندیشه‌های نفوذی دشمن را سد کنیم و بی‌حجابی مظاهر تفکر غیر اسلامی مبنی بر دنیاگرایی هستند لذا باید با توصیه و تبیین، این افراد را از راه‌های اشتباه برگردانیم و مراقب مرزهای اعتقادی نیز باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار