شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی جوابیه ای نسبت به گزارش تابناک تبریز صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 10 July 2017
در پی درج خبری با عنوان  "شهركهاي صنعتي / زمين فروشي يا مدار توسعه "  http://www.tabnakazarsharghi.ir/fa/news/445926/جوابیه ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
 
به گزارش «تابناک تبریز»، متن این جوابیه که مشتمل بر 5 بند است، بدین شرح است: 


                         

1-   در بخش نخست اين مطلب اظهار نظر رئيس محترم سازمان  صنعت ، معدن وتجارت استان مبني بر استقبال  سرمايه گذاران از شهرك هاي صنعتي بعثت و تبريز 4  منتشر گرديده است كه جهت اطلاع  شهرك صنعتي تبريز 4  در مدت كمي پس از شروع واگذاري  تكميل شده و در حال حاضر در فاز عملياتي آن زمين صنعتي قابل واگذاري وجود ندارد. شهرك صنعتي بعثت نيز عملا از ابتداي سال 95 آماده واگذاري شده و در حال حاضر نيز از استقبال بسيار خوبي برخودار است.
2-  در ادامه به عدم حضور هيئت ترك جهت سرمايه گذاري در شهركهاي صنعتي استان اشاره شده كه متذكر مي شود هيئت مذكور در خرداد ماه سال 95  به سرپرستي آقاي "رمضان ایلدریم" معاون وزیر علوم، صنایع و تکنولوژی ترکیه به مدت چهارروز در ایران حضور یافته و از زیرساخت های عمرانی شهرکهای صنعتی بعثت و سرمایه‌گذاری خارجی استان آذربایجان شرقي بازديد نمود كه شهرك صنعتي بعثت بعنوان مكان مناسب و مطلوب جهت سرمايه گذاري ترك ها تشخيص داده شده است.
3-  موضوع اصلي گزارش در خصوص مكانيابي شهرك صنعتي صنايع پايين دستي پتروشيمي است كه به اطلاع مي رساند اين شهرك در سال 83 در هيئت دولت مصوب شده و به دلايل متعدد از جمله معارض بلا اقدام رها شده بود و نيازهاي بخش صنعت پتروشيمي استان تاكنون  با زون هاي شيميايي شهرك هاي عمومي رفع گرديده است ليكن با  كلنگ زني خط اتيلن مياندوآب به تبريز استاندار محترم دستور ويژه اي جهت ايجاد شهرك صنعتي تخصصي مرتبط را صادر كرده و استفاده از نظرات بخش خصوصي را در ايجاد اين شهرك خواستار شد تا با تشكيل كارگروه تخصصي جهت مكان يابي اين شهرك اقدام گردد.
اين شركت در اين راستا  گزينه هايي را مد نظر قرار داد كه به  جهت استفاده از ظرفيت شهرك هاي صنعتي موجود ، محل جديدي پيشنهاد نشده بلكه عمدتا به عنوان زون هايي تخصصي و ويژه در اين شهرك ها بيان شده است.
4 - درخصوص كمبود منابع آبي منطقه كه در بخشي از گزارش اشاره شده است اعلام مي دارد براساس نظر كارشناسان امر، صنعت بهترين جايگزين در حاشيه درياچه اروميه به جاي كشاورزي  آب بر جهت اشتغال مردم منطقه مي باشد. طبق آمار موجود به ازاء هر ليتر آب در شهرك هاي صنعتي استان بيش از 82 نفر  در بخش صنعت اشتغال ايجاد شده است .
شركت شهركهاي صنعتي استان ضمن صرفه جويي هاي چشمگير در مصرف آب ، باز چرخاني آب تصفيه خانه ها را در اولويت كارخود قرار داده و چندين پروژه در شهرك هاي صنعتي استان  را اجرا نموده و جهت تامين بخشي از آب شهرك صنعتي بعثت و پتروشيمي هم اين موضوع مد نظر قرار گرفته است.
5-  كمبود برق در بخش هايي از گزارش به عنوان مشكلي در توسعه شهر كهاي صنعتي مطرح گرديده كه به اطلاع مي رساند سياست وزارت نيرو و شهركهاي صنعتي راه اندازي نيروگاه هاي گازي كوچك مقياس است كه تاكنون و بر اساس قانون تعداد بيست و دو  قطعه زمين رايگان در اين خصوص به سرمايه گذاران واگذار گرديده و به زودي شاهد راه اندازي آنها خواهيم بود علاوه بر آن يك مورد نيروگاه 1200 مگاواتي در شهرك صنعتي بعثت توسط سرمايه گذار ترك در حال پيگيري است كه  بخش اعظمي از كمبود توليد برق استان رفع خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار