رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از اعلام آمادگی هندی ها برای سرمایه گذاری در حوزه معادن هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 09 July 2017
به گزارش تابناک : خلیل قاسمی عصر شنبه در همایش تجلیل از صنعتگران برتر استان هرمزگان با بیان اینکه دو منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم و کیش و  چهار منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در استان هرمزگان مستقر هستند، بیان داشت: میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده در دولت دهم ۱۴ هزار و ۴۰۷نفر بوده است و اشتغال مستقیم ایجاد شده در دولت یازدهم ۱۷ هزار و ۵۲۵ نفر بوده است که در مقایسه با دولت گذشته ۲۱ درصد افزایش ایجاد اشتغال داشته ایم.

وی افتتاح خط کشتیرانی تجاری و مسافری بندرعباس – عمان، بهره برداری از فاز نخست فولاد کاوه جنوب کیش و بهره برداری از کارخانه آب شیرین کن فولاد کاوه جنوب کیش و افتتاحیه طرح توسعه واحد شستشو و دانه بندی شن و ماسه و طرح بازیافت آب شرکت میناب ساروج از جمله طرح های مهم اقتصادی و صنعتی افتتاح شده در دولت یازدهم عنوان کرد.

قاسمی با اشاره به آب اندازی سکوی نفتی B۱۸، افزود: بهره برداری از شرکت تولید قیر توسعه نفت هرمزان وعملیات بارگیری سکوی ۱۷B پارس جنوبی و برگزاری مراسم تحویل دهی کشتی اقیانوس پیمای کانتینر بر کاشان در دولت یازدهم انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خاطرنشان کرد: ۷۲۶ جواز تأسیس طرحهای صنعتی در دولت یازدهم با سرمایه گذاری ۲۵۵هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد اشتغال ۲۰ هزار و ۴۳۳ نفر صادر شد.

قاسمی تصریح کرد: ۲۱۵ پروانه بهره برداری صنعتی در دولت دهم با سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۷۵۴میلیارد ریال و اشتغال سه هزار و ۳۷۶ نفر صادر شد این در حالی است که تعداد ۲۵۲ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال و اشتغال ۳ هزار و ۴۶۰ نفر در دولت یازدهم صادر شد. از علل افزایش تعداد پروانه های صنعتی می توان به نگاه ویژه دولت یازدهم به صنعت و تولید در کشور و پیگیری پروژه های رونق تولید و تکمیل پروژه های نیمه تمام در سال اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید شمش فولادی در دولت گذشته یک میلیون و ۳۳۷هزار و ۴۴۵ تن بود که این رقم با رشد ۲۴۷.۴۲ درصدی در دولت یازدهم به رقم ۴میلیون و ۶۴۶هزار و ۶۵۰ تن رسید. همچنین میزان تولید اهن اسفنجی در دولت دهم پنج میلیون و ۱۳۹هزار و ۹۳۰تن بود که این رقم در دولت یازدهم به ۸میلیون و ۸۷۸هزار و ۹۶۲تن رسید که ۷۲.۷درصد رشد داشته است. از دلایل رشد تولید در دولت یازدهم می توان به راه اندازی واحد فولاد کاوه جنوب کیش اشاره کرد.

به گفته قاسمی، میزان صادرات محصولات صنعتی در استان هرمزگان طی دولت تدبیر و امید ۱۱هزار و ۴۲۵ تن بود که نسبت به دولت دهم ۸۷.۷ درصد رشد داشته است. همچنین در ارزش دلاری صادرات صنعتی هم با رقم ۲ هزار و ۷۱۵میلیون دلار نسبت به دولت گذشته ۷۶.۶درصد رشدرا نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در تشریح اقدامات و نتایج حاصل از اجرای مصوبات کمیته های کارشناسی و کارگروه اصلی، بیان داشت: هزار و ۹۷۰ مصوبه در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی مشکل دار در استان هرمزگان به تصویب رسید.




منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار