شیراز با برخورداری از ده‌ها بیمارستان مجهز فوق تخصصی مقصد مناسبی برای توریسم درمانی در منطقه و فعالیت‌های شرکت‌های تخصصی است.
کد خبر: ۴۵۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 09 July 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما: از حدود ۶۰ سال پیش شهر شیراز همواره به عنوان قطب گردشگری پزشکی جنوب ایران شناخته شده و این شهر با برخورداری از ده‌ها بیمارستان مجهز فوق تخصصی مقصد مناسبی برای توریسم درمانی در منطقه و فعالیت‌های شرکت‌های تخصصی است.
امید فاضل زاده مسوول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان شیراز و دبیر کمیته گردشگری سلامت سازمان نظام پزشکی فارس گفت: کیفیت خدمات پزشکی و قیمت ارزان و مناسب خدمات پزشکی در شهر شیراز موجب شده که بیماران خارجی برای دریافت خدمات درمانی به ایران و استان فارس مراجعه کنند.
فاضل زاده با بیان اینکه گردشگری سلامت و بخش درمان یکی از توانمندی‌های گردشگری پزشکی شهر شیراز است که می‌تواند درآمد ارزی بالایی را وارد کشور کند، افزود: هر گردشگر پزشکی یا سلامت که وارد کشور می‌شود ۳ برابر یک گردشگر معمولی ارز وارد کشور می‌کند و این مهمترین جنبه گردشگری پزشکی برای اقتصاد کشور است که باید در آن سرمایه گذاری و فعالیت کرد.
محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ماهانه چهار هزار بیمار از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای دریافت خدمات درمانی به شیراز مراجعه می‌کنند، ادامه داد: پتانسیل‌های شیراز در حوزه‌های پزشکی از جمله قلب و عروق، کبد جراحی چشم، جراحی پلاستیک، نازایی، مغز و اعصاب و انواع پیوند‌ها در خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس به خوبی شناخته شده است.
به منظور درمان بیماران خارجی در شیراز تاکنون هشت بیمارستان به استاندارد‌های وزارت بهداشت تطبیق داده شده است که این تعداد تا سال آینده به ۱۲ بیمارستان افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار