کد خبر: ۴۵۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 07 July 2017
تابناک / عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس اعتقاد دارد دست‌های پشت پرده اجازه نداد واگذاری سرخآبی‌ها به بخش خصوصی محقق شود.

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه بر اساس قانون واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس امری ضروری است، گفت: در اصل 44 قانون اساسی نیز به طور واضح و شفاف تاکید بر واگذاری سرخآبی‌ها شده اما به نظر دلیل اینکه این مهم تاکنون محقق نشده مربوط به دست‌های پشت پرده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی باید مدیریت تیم‌های استقلال و پرسپولیس را به دست بگیرد و دیگر شاهد اداره شبه دولتی این تیم‌های بزرگ نباشیم زیرا به ضرر خود این تیم‌ها و هواداران آن است، اظهار کرد: هم اکنون این تیم‌ها با کمک‌های محدود دولتی اداره می‌شوند و دارای مشکلات متعددی هستند در حالی که اگر بخش خصوصی عهده دار مدیریت شود می‌‌تواند با تدبیر بهتری از بروز مسائلی مانند بدهکاری باشگاه‌ها به بازیکنان، جریمه باشگاه‌ها از سوی فیفا به دلیل مسائل مختلف و غیره جلوگیری کند.

وی ضمن تاکید براینکه کمک‌های دولتی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس منجر به ایجاد تبعیض بین این تیم‌ با باشگاه‌های دیگر می‌شود، ادامه داد: امروزه در کشورهای صاحب نام و پیشرفته در دنیا تیم‌های ورزشی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و نتایج خیره کننده‌ای بدست می‌آورند لذا مسئولان باید نسبت به استفاده از این تجربیات اقدام جدی انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در گذشته تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را مبنی بر واگذاری 49 درصدی سهام به هواداران و 51 درصدی سهام به بخش خصوصی مطرح کردند که متاسفانه به نتیجه مطلوب نرسید اما مسئولان می‌توانند از طریق این روش نیز اقدام کنند تا مشکلات کنونی این تیم‌ ها برطرف شود و زمینه رشد اقتصاد ورزش تویط بخش خصوصی هرچه سریع تر رقم بخورد.

عضو هیات رئیسه  فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت دوازدهم نسبت به واگذاری سرخآبی‌ها به بخش خصوصی اقدام کند تا یکی از مسائل مهم در عرصه ورزش به نتیجه مطلوب برسد./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار