جلسه مشترک ستاد ملی سیاستگذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی تبریز 2018 آغاز شد
جلسه مشترک ستاد ملی سیاستگذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی تبریز 2018 با حضور معاون رئيس جمهوري، استاندار و مسئولین استانی آغاز شد.
کد خبر: ۴۵۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 06 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در آغاز این جلسه ، با اشاره به فرمایش رهبر معظم در مورد گردشگری و رئیس جمهور در نشست ستاد ملی تبریز 2018  امروز صبح پنج شنبه 15 تیر، بیان کرد: تمام پروژه هایی که برای احصا تبریز ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است زیر نظر ۱۸ دستگاه اجرایی، عملی شده است. میزان اعتبارات برنامه ها و پروژه هایی که برای طرح های این رویداد تخصیص یافته برابر 6 هزار و 790 میلیارد ریال بوده که در سال ۹۶ و ۹۷ اجرا خواهد شد.
وی گفت: تا به حال 52 جلسه تشکیل و 420 مصوبه در ستاد استانی و 2 جلسه و 2 مصوبه در شورای ملی به تصویب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی  افزود: مسیرهای گردشگری استان تعیین شده که به صورت ۵ مسیر گردشگری معرفی شده است.

وی بیان کرد: نقشه جایگاه های گردشگر پذیر استان طبق چهار تقویم میلادی، قمری، شمسی و باستانی در دست تهیه است.

آبدار گفت: ما باید ۶ گزارش به سازمان همکاری کشورهای اسلامی oic"" ارائه دهیم. تا شاخصه های مهمی که برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ لازم است را طبق مصوب های این سازمان که در تبریز به اجرا رسیده است ارائه دهیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما ایجاد سامانه جامع گردشگری و خبرگزاری مختص تبریز ۲۰۱۸ است که به ۲ زبان نیز ترجمه است.

شهردار تبریز نیز در این جلسه به عنوان اقدامات عملیاتی شهرداری تبریز در راستای آماده سازی ضرورت های تبریز ۲۰۱۸ پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین اقدامات اولیه که به طور جدی پیگیر هستیم مقرارت انجام پروژه هایی همانند احداث هتل ها و نظارت بر عملکرد آن ها است.

صادق نجفی از شورای شهر مصوب هایی برای تشویق همشهریان از جمله حذف هزینه های احداث هتل را فراهم ساخته ایم تا مشارکت مردم را در عملیات تبریز ۲۰۱۸ بیش از پیش ارتقا دهیم.

وی گفت: مزیت ها و ظرفیت های شهر و گردشگری را مطالعه کرده ایم، مکان های حائز اهمیت در احداث هتل و یا بازسازی ابنا تاریخی را در اولویت کاری قرار داده ایم.

نجفی افزود: یکی دیگر اقدامات مهم در راستای این رویداد مهم ایجاد روابط بین الملل و برپایی موزه مختص تبریز در جهت معرفی تاریخ و فرهنگ آذربایجان در کشور های خواهر خوانده و سایر کشور ها است.

وی با اشاره به افزایش تعداد تاسیسات گردشگری در استان خاطرنشان کرد: یک سری از مراکز گردشگری را به صورت پروژه ای به بازسازی و مرمت کرده ایم.

وی یادآور شد: سالن همایش های بین المللی تبریز در حال تکمیل و تحهیز است و مرداد ماه سال جاری آماده افتتاح خواهد بود.

وی در خاتمه افزود :23 تیر اولین پرواز تبریز-هامبورگ افتتاح خواهد شد و درصدد افزایش پرواز های خارجی در فرودگاه شهید مدنی هستیم و اقدامات اولیه را انجام داده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار