سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد: پوتین و ترامپ باید آنچه را که در ذهنشان است مطرح کنند و برای ارزیابی یکدیگر تلاش کنند نه دست یابی به توافق.
کد خبر: ۴۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 05 July 2017
به گزارش تابناک : جان بولتون سفیر سابق آمریکا  در سازمان ملل متحد اعلام کرد مهم است که روسای جمهور آمریکا و روسیه با یکدیگر گفتگو کنند.
 در این گزارش به قلم سندی فیتزجرالد آمده است: در بحبوحه گمانه زنی های شایع درباره موضوعات مورد بحث دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در نشست این هفته آنها -که نخستین دیدار آنها نیز محسوب می شود- جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت او خوشحال خواهد شد اگر روسای جمهور آمریکا و روسیه از این نشست برای «ارزیابی یکدیگر» استفاده کنند.
بولتون در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:‌‌ «فکر می کنم مهمترین رویکرد از نظر آمریکا این است که ترامپ و پوتین فقط گفتگویی را برگزار کنند که طی آن، آنها رویکردهایشان را در ارتباط با اختلاف نظرهایی که ما با روسیه داریم، به اشتراک بگذارند.»
بولتون همچنین گفت نشست گروه بیست اجازه برگزاری نشست های جدی را بین مقامات ابرقدرت های جهان نمی دهد، اما سبب ایجاد فرصتی برای برگزاری نشست های (مختصر) دو جانبه می شود.
او گفت: «رئیس جمهور چنین نشست هایی را با دیگر مقامات نیز برگزار خواهد کرد و این نخستین نشست او با پوتین محسوب می شود.» بولتون تصریح کرد:‌‌ «به واقع فکر می کنم بهتر است بر شخصیت ها متمرکز شویم و یک رابطه کاری ایجاد کنیم تا بعدها ببینیم ایا امکان برگزاری یک نشست طولانی تر بین این دو در واشنگتن یا مسکو وجود دارد یا خیر.»
او با این موضوع موافق است که ترامپ در برخی سطوح باید برخی خطوط قرمز را برای پوتین ایجاد کند در حالی که شکست گروه داعش نزدیک است. بولتون گفت روسیه «مواضعی را اعلام کرده است که تغییر آن دشوار است اما ما باید این کشور را وادار به عقب نشینی کنیم.»
بولتون گفت نفوذ روسیه در خاورمیانه (غرب آسیا) تحت ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا افزایش یافت و به سطحی رسید که  از دهه هزار و نهصد و هفتاد مشاهده نشده بود و این به نفع آمریکا نیست.»
او همچنین گفت:‌ «ما با مسئله ایران مواجه هستیم که باید درباره آن نگران باشیم. ما به صورت واضح موضوع اسرائیل و فلسطین را داریم که باید درباره آن نگران باشیم. از این رو مسائل زیادی وجود دارند.»
بولتون گفت بر این باور است پوتین، ترامپ را یک رئیس جمهور بسیار متفاوت تر از اوباما خواهد یافت و او فکر می کند که پوتین و ترامپ باید آنچه را که در ذهنشان است مطرح کنند و برای ارزیابی یکدیگر تلاش کنند نه دست یابی به توافق.
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در پاریس بود و اعلام کرد که برای گفتگو درباره موضوعات کنونی مرتبط با رفتار به شدت تهاجمی کره شمالی و همچنین به سبب وجود ارتباط بین کره شمالی و روحانیون در خاورمیانه، در فرانسه است.
او گفت:‌ «فکر می کنم برای رئیس جمهور ترامپ بسیار دلگرم کننده است که یک خط مشی را در ارتباط با برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی و ایران اتخاذ کند.» او تصریح کرد:‌ «فکر می کنم این همان چیزی است که او قاطعانه آن را احساس می کند.»




منبع : نیوزمکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار