معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: اینکه چرا موضوع عفاف و حجاب بعد از 40 سال از پیروی پیروزی انقلاب و حاکمیت مبانی دینی در کشور، همچنان بعنوان یک دغدغه مطرح است باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 05 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدعلی طالبی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی افزود: مسوولیت عفاف و حجاب مختص دستگاه خاصی نیست بلکه همه نهادها و ادارات در این موضوع باید مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید از یکسری اقدامات کلیشه ای و تکراری در زمینه عفاف و حجاب خارج شویم اظهار کرد: باید با بررسی موضوع ،ببینیم مشکل کجاست و چگونه می توانیم وضعیت عفاف در کشور را بهبود دهیم.
معاون استاندار تصریح کرد: در موضوع یاد شده بیشتر بدنبال معلول بودیم تا علت ها .
وی خاطر نشان کرد:اگر در بعضی از برنامه های ورزشی اجازه نمی دهیم زنان حضور پیدا کنند برخورد با معلول است و کمتر سراغ علت ها رفته ایم.
طالبی با تاکید بر شناسایی علت ها افزود: باید در حوزه مسوولیت خود به این موضوع به صورت ریشه ای و عمیق نگاه کنیم.
وی اضافه کرد: باید کارکردها علمی و مبانی اعتقادی حجاب و عفاف برای اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تبین شود زیرا این قشر کمتر به این موضوع آگاهی دارند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: جامعه را باید به سمتی سوق دهیم که اعتقادت و دستورات دینی در زمینه موضوع یاد شده را بپذیرند و رعایت نمایند.
وی با اشاره به ارزیابی عملکرد ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دستگاه ها و نهادها استان گفت: برخی دستگاه ها استان در سال گذشته در این زمینه از سوی وزراتخانه مربوطه بعنوان دستگاه برتر شناخته شده اند که جای تقدیر است.
وی افزود: امیدواریم در ارزیابی های که در هفته آینده توسط بازرسان از دستگاهها صورت می گیرد، موضوع عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر باشکوه برگزار شدن برنامه های هفته عفاف و حجاب در استان تاکید کرد.
وی اظهار کرد: سازمان مردم نهاد به دلیل اینکه در متن جامعه حضور دارند کارکرد و فعالیت های انها خیلی موثرتر از فعالیتها دستگاه های اداری که منتهی به انجام وظیفه اداری می شود است بنابراین باید از ظرفیت ها و توانمندیهای سمن ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم با بیان اینکه از 17تا 23 تیرماه هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است گفت: شعار این هفته حیا ، حجاب، ندای فطرت و تعالی اجتماعی نامگذاری شده است.
مجید جوادیان زاده افزود: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده اسلامی - ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی بهره گیری از توانمندی های دستگاه های دولتی و تشکل های مردمی ضروری است.
وی تصریح کرد: ارزیابی عملکرد ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دستگاه ها و نهادها استان هفته آینده در استان آغاز می شود.
مدیر کل دفتر بانوان وخانواده استانداری یزد نیز گفت:حجاب فقط معطوف و مختص زنان نیست و آقایان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
رقیه کرمانیان افزود: از سوی دفتر بانوان استانداری در طول سال برنامه مختلفی برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار