مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد بر ضرورت آشنایی نهادهای اجتماعی و مردمی با حوزه پدافند غیرعامل از طریق برنامه های آگاهی بخش تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 05 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمد صادق طهماسبی  در نشست تدوین برنامه های آموزشی مشترک اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد افزود: برگزاری دوره آموزشی با محوریت مسائل مربوط به بیوتروریسم برای دست اندرکاران و عوامل اجرایی سفر به عتبات عالیات با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی ضروری است.
وی اظهار داشت: آمادگی نیروهای عملیاتی و امدادی در برابر تهدیدات زیستی و بیوتروریسمی باید افزایش یابد و علاوه بر تحقق این مهم، آشنایی سازمان های مردم نهاد، شوراهای محلات یزد، کانون های فرهنگی هنری و هیات های مذهبی با حوزه پدافند غیرعامل از طریق برنامه های آموزشی ضروری است.
دبیر شورای پدافند یزد، وجود مرکز آموزشی و مهارت آموزی پدافند غیرعامل(CBRNE) در استان به عنوان نخستین مرکز ملی در این حوزه را یک پتانسیل خوب برای آموزش نیروهای امدادی، عملیاتی، کارشناسان و رابطان پدافند غیرعامل استان و کشور دانست و گفت: تمامی دوره های آموزشی دستگاه های استان در حوزه پدافند غیرعامل در این مرکز آموزشی برگزار شود.
همچنین رئیس کارگروه بهداشت و درمان در پدافند غیرعامل و حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد نیز در این نشست، دوره های آموزشی برگزار شده در نخستین مرکز ملی آموزشی و مهارت آموزی پدافند غیرعامل (CBRNE) استان را مثبت ارزیابی و بر ضرورت تداوم این دوره ها تاکید کرد.
احمد دهقان یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه آموزشی پدافند غیرعامل در استان انجام شده و لازم است از پتانسیل علمی اساتید و متخصصان استان در این حوزه استفاده شود.
در این نشست در رابطه با برگزاری دوره های آموزشی در حوزه پدافند زیستی و بیوتروریسم با محوریت اهداف دفاع غیرعامل، اقدامات تروریستی، انواع و منشا تهدیدها و ماموریتهای سازمان پدافند غیرعامل و نظام سلامت کشور برای گروه های هدف مختلف هم اندیشی و تبادل نظر انجام شد.
استان یزد دارای افزون بر 50 تشکل مردمی در بخش های مختلف است.

****
2 هزار و 150 حقله چاه کشاورزی استان یزد به شبکه برق متصل شده است
 قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: از مجموع دو هزارو 237حلقه چاه کشاورزی در استان یزد دو هزار و 150حلقه آن به شبکه برق متصل است.
صادق نعمتی زاده در همایش مدیریت مصرف برق چاه های کشاورزی درابرکوه افزود: 96.1 درصد چاه های استان برق دار شده و این در حالی است که 16 درصد فروش انرژی مربوط به بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه در شهرستان خاتم بیش از 800 حلقه چاه کشاورزی و در ابرکوه 648 حلقه چاه به شبکه برق متصل است خاطرنشان کرد: در شهرستان خاتم 81 درصد و در ابرکوه 61 درصد انرژی برق در چاه های کشاورزی مصرف می شود.
نعمتی زاده ادامه داد: در استان یزد 627 هزار مشترک برق خانگی ، تجاری ، صنعتی ، کشاورزی وجود دارد که 9 هزار آن در بخش های کشاورزی شامل چاه کشاورزی ، آبیاری نوین و مرغ داری هاست.
قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد یاد آور شد: مشارکت همه کشاورزان در طرح مدیریت مصرف، معادل آزادسازی یک نیروگاه 2 هزارمگاواتی منفعت دارد که نیاز به سرمایه گذاری در بخش تولید را کاهش خواهد داد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق استان نیز خاطرنشان کرد: کشاورزانی که در چهار ساعت اوج بار ، از ساعت 12تا16عصر نسبت به خاموشی چاه های کشاورزی خود اقدام کنند از 20 ساعت مابقی شبانه روز از برق مصرفی رایگان بهره مند می شوند.
محمدمیرشمس با بیان اینکه اگر یک چاه کشاورزی در زمان پیک بار خاموش شود با ظرفیت آزادشده ،می توان از اعمال خاموشی ناخواسته در مواقع کمبود تولید، برق 50 واحد مسکونی را تامین کرد، افزود : شرکت توزیع نیروی برق در قبال مشارکت کشاورزان در سال گذشته افزون بر 2 میلیارد و 960 میلیون ریال به نماینده 703 چاه کشاورزی در استان یزد پاداش پرداخت کرده است.
میرشمس اظهار کرد: پیک بار استان یزد در روز نسبت به پیک بار شب ، به طور متوسط 20 مگاوات تفاوت دارد و این موضوع اهمیت مشارکت کشاورزان در زمان پیک روز را دوچندان می کند.
مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه نیز دراین همایش گفت: 61 درصد انرژی برق شهرستان ابرکوه در بخش کشاورزی مصرف می شود و از کشاورزان انتظار می رود با مدیریت مصرف برق در ساعات اوج پیک تابستان از تسهیلات وزارت نیرو برخوردار شوند.
ابوالفضل اکرمی بابیان اینکه در مجموع مشترکان برق دراین شهرستان بیش از 22میلیارد ریال بابت برق مصرفی به این اداره بدهکار هستند، افزود: 80درصد از مشترکان برق درابرکوه بصورت غیر حضوری قبوض خود را پرداخت می کنند .
شهرستان ابرکوه هم اکنون دارای بیش از 26 هزارو 172مشترک برق خانگی ، تجاری ، کشاورزی و صنعتی دارد و 648 حلقه چاه کشاورزی دراین شهرستان به شبکه برق متصل است.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار