رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: حدود دو هزار دانش آموز در مدارس سمپاد(استعدادهای درخشان) استان تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 04 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،ماشاءالله پروین ، با اشاره به اعلام نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان (دورۀ اول و دوم متوسطه) برای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: نتایج آزمون استعدادهای درخشان از امروز(13 تیر) در سامانه اینترنتی به  نشانی azmoon.medu.ir  در دسترس است.

وی افزود: افرادی که به نتیجه این آزمون معترض هستند تا روز 20 تیر ماه فرصت ثبت اعتراض در سامانه را دارند و نتایج بررسی ها ظرف یک هفته پس از پایان مهلت اعتراض‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه فهرست ذخیره‌ای‌ برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان اعلام نمی‌شود، ادامه داد: پذیرش دانش‌آموزان
برای ورود به دبیرستان‌های استعدادهای درخشان صرفاً بر اساس رتبه مبتنی بر نمره آزمون ورودی است.

وی سپس اشاره‌ای هم به ظرفیت پذیرش امسال مدارس استعدادهای درخشان استان کرمانشاه داشت و افزود: امسال در مجموع بیش از 480 نفر برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان استان پذیرفته شده اند.

پروین ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید در شهر کرمانشاه 110 نفر دختر و 110 نفر پسر در مقطع متوسطه اول و در مقطع متوسطه دوم برای هریک از دو رشته علوم تجربی و ریاضی هر کدام به تعداد 25 نفر دختر و پسر پذیرش شده اند.

پروین اضافه کرد: همچنین حدود 100 دانش آموز دختر و پسر در مدارس استعدادهای درخشان شهرستان اسلام آباد غرب و بیش از 30 نفر دانش آموز دختر و پسر در مدارس متوسطه دوم( در دو رشته ریاضی و تجربی) پذیرش شده اند.

پروین در ادامه با بیان اینکه سال گذشته حدود دو هزار نفر در مدارس استعدادهای درخشان در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل بودند، اظهار کرد: سال تحصیلی آینده نیز تعداد دانش آموزان این مدارس در همین حدود خواهد بود.

 رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تعداد مدارس استعدادهای درخشان در استان کرمانشاه را هشت مدرسه اعلام کرد و افزود: چهار مدرسه دخترانه و پسرانه در دو مقطع متوسطه اول و دوم در شهر کرمانشاه و چهار مدرسه نیز در شهرستان اسلام آبادغرب داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار