نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید متناسب با ظرفیت ها و اقلیم نقاط مختلف کشاورزی را توسعه داد.
کد خبر: ۴۵۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 04 July 2017
تابناک فارس به نقل از مهر ، آیت الله ایمانی ظهر دوشنبه در جمع مدیران جهاد کشاورزی فارس گفت: جهادکشاورزی در فارس سهم ویژه ای در معیشت و امنیت غذایی عهده دار است که در این مجموعه هم روحیه جهادی و هم متخصصین حضور دارند.

وی ادامه داد: دوپایه برای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته در این مجموعه که کار دانش بنیان و بر اساس روحیه جهادی کار انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: در زمان ادغام برخی تلاش کردند کلمه جهاد برداشته شود اما علاقه مندان به نظام مخالفت کردند.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: فارس استان صنعتی نشده و مشخص نیست کی انجام شود به همیت دلیل عمده فعالیت ها بر کشاورزی است که کارهای جدید شروع شده اما فضای کار بسیار گسترده است.

وی تصریح کرد: در حفظ خاک، نگهداری آب، بهره وری بیشتر از آب و خاک کارهایی شده اما باید بیشتر تلاش کرد و همیشه باید این روحیه جهادی باقی بماند.

آیت الله ایمانی با اشاره به دوران شکوفایی تمدن اسلامی، گفت: در آن دوران در سرزمین های مختلف زمین های خشک کم دیده شده و هرکجا متناسب با طبیعت کار انجام می دادند اما در دوران رضاخان و فرزندش کشاورزی معیشتی و سنتی شد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: قبل از این دوران کشاورزی با صادرات به نقاط مختلف همراه بود اما در دوران رضا خان به معیشت کشاورزان رسید و امروز باید تلاش کرد و گام های بزرگتری برداشت تا خلع های موجود پرشود.

وی یادآور شد: کشاورزی امروز یک صنعت غیر وابسته و پر درآمد است زیرا تمامی امکانات را داریم و خوشبختانه دارای رشد هستیم.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: با شرایط اقلیمی باید کشاورزی مدرن و به روز دنبال شود که توان و پتانسیل نیروی انسانی وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار