کد خبر: ۴۵۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 04 July 2017
 10 روز از آغاز توفان های معروف به 120 روزه سیستان و بروز ریزگردها می گذرد، توفان های مشهور و تاریخی که نتیجه جابه جایی هوای گرم دشت سیستان با هوای سرد اراضی شمال است. توفان هایی که پوشش گیاهی را از بین می برد و خسارات جبران ناپذیری را برای مردم به بار می آورد.
 
به گزارش روزنامه خراسان، روزهای ابتدایی فصل تابستان در حال سپری شدن است و در این روزها علاوه بر این که روز به روز بر شدت گرمای هوا افزوده می شود شاهد شدت بادهای 120 روزه نیز در منطقه سیستان هستیم؛ توفان هایی که زندگی را برای مردم شمال استان سخت کرده است.
 
آری امسال هم آغاز تابستان برای مردم سیستان با شروع توفان های شدید همراه شد، توفان هایی که در کنار خشکسالی زندگی را برای مردم صبور شمال استان سخت کرده است، این توفان ها سبب شده که این روزها شمار بیماران ریوی و تنفسی و مراجعه آن ها به بیمارستان بیشتر شود، در کنار افزایش بیماری های ناشی از بادهای 120 روزه در چند روز گذشته به دلیل کاهش شعاع دید در جاده ها و افزایش ذرات معلق در هوا شاهد تصادف و مصدوم شدن تعداد زیادی از هم استانی ها نیز بودیم.
 
توفان شن و گردو خاک روز گذشته در محور زابل نیز حوادث زیادی را به دنبال داشت که در پی وزش باد در محور تاسوکی به شیله 9 دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند که در پی آن 33 نفر مصدوم شدند. معاون هماهنگی و عملیات مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل به خبرنگار ما گفت: در پی توفان شن در محور زابل به زاهدان و کاهش دید رانندگان، روز گذشته 3 تصادف جداگانه به فاصله 40 دقیقه در منطقه تاسوکی به شیله رخ داد که 33 مصدوم بر جای گذاشت.
 
«نادر ستوده» افزود: مقارن ساعت 8:01 صبح روز گذشته با اعلام تصادف تعدادی خودرو در حد فاصل تاسوکی به سر راه دشتک، 8 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.وی بیان کرد: پس از اعزام این تعداد آمبولانس به محل حادثه و انجام تریاژ توسط تیم های امدادی مصدومان حادثه به بیمارستان انتقال داده شدند.وی ادامه داد: این حادثه 33  مصدوم داشت که 8 نفر از آن ها سرپایی مداوا  و در همان محل ترخیص و 25 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.وی اضافه کرد: در حال حاضر 4 دستگاه آمبولانس به همراه 4 تیم امدادی در محل پایگاه اورژانس جاده ای تاسوکی مستقر هستند.
 
توزیع 4247 سبد غذایی
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم گفت: از ابتدای تیر ماه امسال و با شروع بادهای 120 روزه 4 هزار و 247 سبد غذایی بین مردم توفان زده در منطقه سیستان توزیع شد.
«رسول راشکی» افزود: این تعداد سبد غذایی بین 4هزار و 308 خانوار در 59 روستای متاثر از توفان های شن توسط 194 نفر نجاتگر توزیع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار