استاد ادبیات دانشگاه های اردبیل تاکید دارد صرف تسلط به علم ادبیات منجر به نویسنده شدن فرد نخواهد شد.
کد خبر: ۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰ 12 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار نعمتی در کارگاه شعر آیینی حوزه هنری اردبیل تصریح کرد: واژه ها درشعر فقط به خاطر بارمعنایی کاربرد ندارند و به این موضوع در شعر آیینی نیز باید توجه داشت.

وی افزود: واژه ها به دلیل شناخته شدن در میان عامه مردم نیز اهمیت دارند و ضروری است شاعران درسرودن شعر حال مخاطب و مقتضیات آن را رعایت کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مسلط بودن به علم ادبیات لزوما نمی تواند به شاعر یا نویسنده شدن یک فرد منجر شود و اینطور نیست که با صرف تسلط به این علم بتوان خالق آثار شاخص بود.

به گفته نعمتی عنصر مهم استعداد است که در کنار علم و تمرین می تواند زمینه ساز خلق آثار بی بدیل ادبی شود.

در این جلسه همچنین یکی دیگر از اساتید دانشگاه تصریح کرد: بعضی از واژه های رایج درحوزه شعر آیینی و عاشورایی از پشتوانه عظیم تاریخی و فرهنگی برخوردارند.

کاظم نظری بقا گفت: برخی واژه های رایج درشعر آیینی بارمعنایی خاصی دارند و حذف آنها از مکتب شعر عاشورایی سبب لطمه زدن به ساختار شعر خواهد شد.

نظری بقا با تاکید به توجه شعرا به واژه های کلیدی، افزود: شعر گونه های مختلفی داردکه هرگونه جایگاه خاص و ویژه خود را دارد و شاعر باید به مولفه های هر گونه توجه داشته باشد.

این کارشناس با بیان اینکه خاستگاه معنایی واژه بسیار مهم است وشاعران باید دراستفاده از آن توجه لازم را داشته باشند، اضافه کرد: درسرودن شعر باید ذهن شاعر آزاد باشد درغیراینصورت شاعر دچار محدودیت خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار