نخستین اجرای ارکستر فلارمونیک تهران در هجدمین جشنواره بین‌المللی موسیقی در کویت با استقبال و تحسین علاقه‌مندان به موسیقی همراه شد.
کد خبر: ۴۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 09 June 2015
به گزارش تسنیم، در این مراسم که به همت و برنامه‌ریزی رایزنی فرهنگی کشورمان در کویت و با حضور محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی این سازمان، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در کویت، جمعی از سفرای کشورهای خارجی، دبیرکل شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب کویت و انبوهی از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی عرب برگزار شد، ارکستر فلارمونیک تهران به رهبری نادر مشایخی، قطعات گوناگونی از بتهوون، باخ، لولی و قطعاتی با عنوان «مغولی‌ها» و «ریخت و پاش» به آهنگسازی نادر مشایخی و قطعه موسیقی «پیش‌درآمد نی‌داود» اجرا کردند.

استفاده از سازهای ایرانی برای نواختن آثار موسیقی اصیل ایرانی و تجربه موفق همنشینی و تلفیق ارکستر غربی با سازهای ایرانی در این اجرا، مخاطبان عرب را به وجد آورد، به نحوی که بارها و بارها و با دست زدن‌های پیاپی و ابراز احساسات، اعضای گروه موسیقی کشورمان را مورد تشویق قرار دادند.

در این شب به یاد ماندنی که در تالار بزرگ «السالمیه» کویت برگزار شد، علی الیوحه، دبیرکل شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب کویت، در سخنانی ضمن تقدیر از نوازندگان و خوانندگان گروه، تندیس و لوح تقدیر جشنواره را به نادر مشایخی، اهدا کرد.

نادر مشایخی در پایان اجرا، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: به عنوان یک آهنگساز ایرانی و رهبر ارکستر معتقدم که موسیقی ایران توانایی این را دارد که در سطح جهان بدرخشد و از اینکه کار گروهم مورد تشویق و تحسین مخاطبان کویتی قرار گرفته است، بسیار خوشحالم.

عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در کویت هم در همین مصاحبه ضمن تشکر از دعوت مقامات فرهنگی کویت، پیوندهای فرهنگی و هنری دو ملت همسایه و مسلمان را کهن و دیرینه توصیف و بر اهمیت گسترش روزافزون آن تأکید کرد.
بنا بر اعلام این گزارش، گروه ارکستر فلارمونیک تهران، امشب نیز به روی صحنه می‌رود تا در دومین اجرای خود، قطعات بیشتری از موسیقی دلنواز ایرانی به همراه گروه کر فلارمونیک، اجرا کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار