شاپور پولادی ؛
شاپور پولادی؛ معاون عمرانی استانداری ایلام:در فاز اول پروژه راه‌آهن ایلام، این استان از طریق کرمانشاه به راه‌آهن سراسری متصل خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 03 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ شاپور پولادی اظهار کرد:تفاهم‌نامه اجرایی این پروژه بین وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقدشده است اما قرارگاه خاتم‌الانبیاء به تداخل کاری پروژه ایلام و پروژه کرمانشاه و قیمت یکسان آن‌ها اعتراض داشته است.
 
استاندار ایلام در این رابطه مذاکرات فشرده و زیادی رابا وزارت راه و شهرسازی داشته است.
 
پروژه اتصال ایلام به راه‌آهن سراسری در شورای پول و اعتبار جزو ۶ یا ۷ پروژه اولویت‌دار کشور معرفی شده و این وزارتخانه برای تأمین اعتبار از طریق فاینانس با چند شرکت خارجی در حال مذاکره است و از طرف دیگر قرار است از محل اعتبارات وزارت نفت به این پروژه کمک‌هایی تخصیص پیدا کند.
 
معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی سازوکار تأمین منابع مالی پروژه را در دستور کار قرار داده است.
 
در حال حاضر مانع عدم اجرای پروژه راه‌آهن ایلام تأمین اعتبار و منابع مالی آن است که در صورت عدم تأمین فاینانس و یا اعتبارات ملی، اوراق مشارکت نیز برای اجرای آن پیش‌بینی‌شده که نیاز به موافقت بانک مرکزی و دیگر نهادهای ذی‌ربط است.
 
راه‌آهن ایلام در صورت اجرا، اتصال‌دهنده شبکه راه‌آهن سراسری جنوب به غرب و شمال غرب خواهد بود که تأثیر بسیاری برای توسعه استان خواهد داشت.
 
مدت‌زمان اجرای طرح اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور منوط به تأمین منابع مالی است اما در صورت تأمین اعتبار، اجرای پروژه ۴ یا ۵ سال خواهد بود.
 
 اگر این پروژه از طریق فاینانس تأمین منابع شود، مطمئناً سریع‌تر اجرایی و به بهره‌برداری خواهد رسید و درصورتی‌که از طریق منابع ملی و دولتی تأمین اعتبار شود، با توجه به محدودیت منابع ملی، زمان بهره‌برداری آن طولانی‌تر خواهد شد./ م
قدس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
هیچوقت اجرا نخواهد شد.
اقایان به جای پافشاری روی این پروژه غیر اجرایی چرا پروژه راهآهن اندیمشک دهلران مهران صالح آباد را پیگیری نمیکنید؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
با سلام بحث اجرایی نشدن راه آهن ایلام نبود اعتباره وگرنه اگر هم درست بشه باید وارد مرکز استان بشه که در کل 70 کیلومتره که اگه حساب کنید خیلی طولانی هم نیست حالا اگه بخوان از اندیمشک و دهلران خط،آهن بزنن که طول راه آهن دو برابر میشه و صرفه اقتصادی نداره باید حتما از طریق کرمانشاه وصل بشیم به راه آهن سراسری.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار