گزارش تحلیلی تروث سیکر؛
«عربستان اصلی‌ترین رقیب ایران در منطقه بوده و تغییرات این کشور و ولیعهدی بن سلمان می‌تواند حاکی از اتفاقات تازه‌ای باشد.»
کد خبر: ۴۵۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 03 July 2017
 پایگاه تحلیلی «تروث سیکر» (TruthSeeker) در گزارشی به بررسی فرضیه حمله نظامی آمریکا به ایران و خطرناک بودن آن برای منافع آمریکا پرداخت و نوشت: با در نظر گرفتن تمامی جوانب، باید گفت ریسک حمله نظامی به ایران بسیار بالاست.
 
این منبع ادامه داد: هرچند وقوع این جنگ اصلا قطعی نیست، اما می‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم احتمال آن نسبت به سال‌های قبل قوت بیشتری گرفته است. مخالفان ایران به شدت خواهان حمله هرچه زودتر آمریکا به ایران هستند زیرا این کشور را عامل هرگونه بی‌ثباتی در منطقه می‌دانند. آن‌ها بر این باورند که با رویه کنونی، ایران توانسته است بر کل منطقه مسلط شود.
 
تروث سیکر افزود: از زمان روی کار آمدن ترامپ، لابی‌های زیادتری برای فشار به ایران شکل گرفته است و بسیاری خود را برای افزایش دردسرها آماده کرده‌اند. مخالفان ایران با وجود توافق هسته‌ای می‌خواهند این کشور منزوی بشود و فشارها افزایش یابد.
همچنین عده زیادی در اسرائیل با نتانیاهو همراه شده و خواستار تحت فشار قرار گرفتن ایران توسط ترامپ شده‌اند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که ترجیحات دولت اسرائیل روی نظرات و اقدامات سیاسی آمریکا تأثیر خواهد گذاشت و اکنون این موضوع به‌شدت روی سیاست‌های ترامپ در قبال ایران مؤثر واقع شده است.
 
این پایگاه تحلیلی در ادامه به توافق هسته‌ای پرداخت و نوشت: هرچند توافق برجام توانست در بسیاری از زمینه‌ها ایران را محدود کند و برنامه هسته‌ای تهران بیش از گذشته تحت نظارت قرار گرفت، اما مخالفان توافق نیز بر این باورند که فشارها کافی نبوده و ایران همچنان امکان تولید سلاح اتمی را دارد. جمهوری خواهان نیز اکنون در تلاشند تا این تلاش اوباما را مانند بیمه اوباماکر بی‌تأثیر کنند.
 
تروث سیکر اضافه کرد: سیاستمداران آمریکایی که به‌دنبال تغییر رژیم در ایران هستند، بیکار ننشسته و اقدامات زیادی را در این راستا انجام داده‌اند. سفر ترامپ به عربستان در این زمان حساس را نباید فراموش کرد. عربستان اصلی‌ترین رقیب ایران در منطقه بوده و تغییرات این کشور و ولیعهدی بن سلمان می‌تواند حاکی از اتفاقات تازه‌ای باشد.
مشاوران زیادی در حوزه امنیت ملی، مشغول اقدام و مطالعه با هدف تغییر رژیم ایران می‌باشند. عدم تعامل با ایران و ناتوانی برای حل بحران ایران در منطقه موجب شده است تا اقدامات برای تغییر رژیم در تهران شدت یابد.
عملیات سخت مبارزه با داعش در سوریه نیز موجب شده سؤالات زیادی در مورد برنامه ایران در سوریه به اذهان متبادر شود. روسیه نیز با حمایت‌های خود از ایران باعث افزایش نفوذ این کشور در سوریه شده است. جنگ یمن نیز به تمامی این بحران‌ها اضافه شده و تنش میان ایران و عربستان را افزایش داده است.
 
این پایگاه تحلیلی در پایان، ابعاد محتمل تهاجم نظامی به ایران را مورد توجه قرار داد و نوشت: مقابله نظامی با ایران می‌تواند در بسیاری از زوایا به ضرر منافع آمریکا باشد. حمله به ایران می‌تواند آغاز قتل‌عام آمریکایی‌ها در سرتاسر جهان و هدیه ویژه‌ای به سیاستمداران جناح تندرو در ایران باشد. همچنین توافق هسته‌ای برهم خورده و ایران به‌سرعت سلاح اتمی تولید خواهد کرد.
اعضای کنگره آمریکا نیز به‌خوبی می‌دانند که مقابله نظامی با ایران چه خطراتی را در پی دارد. بازهم باید به آن‌ها گوشزد کرد که امضای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران می‌تواند چه تبعاتی در پی داشته باشد و تا چه حد منافع آمریکا را به خطر خواهد انداخت.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :