مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با مشاهده کوچکترین شعله و دود سعی کنید آن را خاموش کنید یا با مراکز آتش نشانی، یگان حفاظت محیط زیست (۱۵۴۰) و یگان حفاظت منابع طبیعی (۱۵۰۴) تماس بگیرید.
کد خبر: ۴۵۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 30 June 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بااشاره به گرم شدن دمای هوا و خطر وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان همدان، گفت: احتمال وقوع آتش سوزی در محیط‌های طبیعی همدان افزایش یافته است.

به گزارش مهر، محمدرضا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عرصه های طبیعی اعم از جنگل، مرتع، بیشه زار، پارک های ملی، مناطق حفاظت شده در زمره سرمایه های ملی و خدادادی کشور و به لحاظ اهمیت زیست محیطی متعلق به تمامی نسل ها است.

وی با قدردانی از دوست داران طبیعت و حامیان محیط زیست که در راستای پیشگیری و اطفاء حریق عرصه های طبیعی کمک می کنند، اضافه کرد: با توجه به مجازات های تعیین شده در ماده ۶۷۵ و تبصره ۲  قانون مجازات اسلامی، هر کسی به صورت عمدی جنگل، اشجار و طبیعت را آتش بزند، به حبس از دو تا ۵ سال محکوم می شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به افزایش دما و خشکی هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی افزایش یافته است و بنابراین باید کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.

وی از مامورین حفاظتی دستگاههای مسئول، شوراهای شهرها و روستاها، دهیاری ها و شهروندان خواست حساسیت لازم در قبال این مسئله را داشته باشند و با مشاهده خطر، بلافاصله برای اطلاع رسانی یا خاموش کردن آتش اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با مشاهده کوچکترین شعله و دود سعی کنید آن را خاموش کنید یا با مراکز آتش نشانی، یگان حفاظت محیط زیست (۱۵۴۰) و یگان حفاظت منابع طبیعی (۱۵۰۴) تماس بگیرید.

وی گفت: بر اساس بنده ماده ۱۳قانون شکار وصید، ایجاد و فراهم نمودن مقدمات آتش سوزی در پارک های ملی، آثار طبیعی ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاههای حیات وحش که بر اثر بی مبالاتی و یا عدم رعایت مقررات محیط زیست و یا تخلف از نظامات دولتی باشد به جزای نقدی یا حبس از ۹۱ روز تا ۳ سال و در صورت تکرار به هر دوی این مجازات ها محکوم می شوند و اعمال خواهد شد.

محمدی با بیان این مطلب افزود: تبصره ۲ ذیل ماده فوق نیز تاکید می کند که مجازات شروع به جرم فوق شش ماه تا دوسال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار