سرپرست گمرک ملایر همچنین به صادرات بیش از 161 هزار تن سیمان به ارزش ریالی 140 میلیارد ریال در سه ماهه امسال اشاره کرد و گفت: کشورهای عراق، عمان و امارات مقصد صادرات سیمان از گمرک ملایر بوده اند.
کد خبر: ۴۵۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 30 June 2017
سرپرست گمرک شهرستان ملایر گفت: حدود 170 هزار تن انواع کالا در سه ماهه نخست امسال از گمرک این شهرستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ریالی 83 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا؛ نعمت فتحی با ایرنا اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان کالای صادر شده بیش از 630 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده نیز 19 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 72 درصدی صادرات کالا از نظر دلاری بوده ایم.

وی ادامه داد: کشورهایی همچون عراق، امارات، ترکیه، اوکراین، روسیه، اسپانیا، افغانستان و قزاقستان مقصد کالاهای صادراتی این شهرستان بوده است.

فتحی انواع کشمش، سیمان، لبنیات، پارافین، وازلین و منسوجات نبافته را از جمله کالاهای صادراتی عنوان و بیان کرد: به دلیل وجود کالای صادراتی سیمان، از نظر وزنی رشد هزارو 748 درصدی داشته ایم.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال 6 هزار تن انواع کشمش به ارزش ریالی 330 میلیارد ریال از گمرک ملایر صادر شد که بیشترین ارز آوری را داشت.

سرپرست گمرک ملایر همچنین به صادرات بیش از 161 هزار تن سیمان به ارزش ریالی 140 میلیارد ریال در سه ماهه امسال اشاره کرد و گفت: کشورهای عراق، عمان و امارات مقصد صادرات سیمان از گمرک ملایر بوده اند.

فتحی بیان کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته حدود هفت هزار تن انواع کالا به ارزش ریالی 340 میلیارد ریال از گمرک این شهرستان به سایر نقاط جهان صادر شد.

وی با بیان هم اکنون 25 شرکت به صورت صادرکنندگان دائم از گمرک ملایر صادرات خود را انجام می دهند، افزود: بیشتر این صادرکنندگان در زمینه تولید کشمش فعالیت می کنند.

فتحی در عین حال وجود مبل و منبت ملایر را ظرفیتی بسیار مهم در زمینه صادرات دانست و اظهار کرد: هنوز اقدامی در خصوص صادرات این صنعت از طریق گمرک ملایر انجام نشده است.

وی تشویق و ترغیب صادرکنندگان مبل و منبت از طریق گمرک این شهرستان را یک ضرورت برشمرد و گفت: صادرات از طریق گمرک ملایر به مراتب ارزان تر از سایر گمرکات است.سالیانه بیش از 300 تن انواع کالا از طریق گمرک ملایر صادر می شود.

ملایر بعد از همدان دومین شهر استان است که دارای گمرک است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار