مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: افزایش قیمت میوه در بازار به دلیل دلال‌بازی و واسطه‌گری غیرمتعارف است که باعث شده نرخ میوه به ویژه میوه‌های بهاره به شدت افزایش یابد.
کد خبر: ۴۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 08 June 2015
به گزارش فارس، حسین نجف‌زاده اظهار داشت: افزایش قیمت میوه در 2.5 ماه اخیر ملموس‌تر بوده به طوری که گلایه‌های مردمی را به دنبال داشته است و حتی در میوه‌های نوبرانه در ماه‌های گذشته این نرخ سیر صعودی به خود گرفته و مذاق مردم را تلخ کرده است.

وی ضرورت نظارت و کنترل بیشتر را بر عرضه و خرید و فروش بازار میوه یادآور شد و افزود: مبدأ این گرانی‌ها را بازار میوه و تره‌بار می‌دانیم که در چندین نوبت اول صبح میوه دست به دست شده و نرخ آن افزایش می‌یابد که به جرأت می‌توان گفت، قیمت سرسام‌آور برخی از میوه‌ها و محصولات سردرختی نیز ناشی از این همین دلال‌بازی‌های موجود در بازار میوه و تره‌بار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل درباره افزایش لبنیات و برخورد با افراد متخلف نیز گفت: افزایش قیمت در این حوزه محسوس نبوده و گزارشی به ما نرسیده است.

نجف‌زاده با اشاره به وضعیت تورم به شکل خزنده و نوسانات قیمت بازار بیان کرد: تا حد زیادی از جهندگی تورم در سال‌های اخیر کاسته شده است.

این مسئول درباره پرونده ورود میوه خارجی به ویژه پرتقال و عرضه آن در ایام عید از طریق مراکز عرضه میوه شب عید نیز یادآور شد: این موضوع را پیگیر هستیم به نوعی که پرونده به مراجع قانونی سپرده شده است تا بعد از رسیدگی دقیق متولیان امر به ویژه جهاد کشاورزی در این زمینه پاسخگو باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در پایان سخنان خود وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی را رسیدگی به پرونده‌ها اعلام کرد و گفت: نهادهای مرتبط در زمینه نظارت و بازرسی نیز باید به صورت دقیق برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود را در این حوزه انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار