رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: استان معبر ترانزیت بیش از یک‌هزار و 600 تن فرآورده دامی از غرب آسیا به اروپا و شرق آسیا است.
کد خبر: ۴۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 08 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، مسعود ابراهیمی اظهار کرد: مجوزهای بهداشتی دامپزشکی برای بیش از یک‌هزار و 600 تن انواع فرآورده‌های خام دامی از مبدأ غرب آسیا و آسیای میانه به مقصد اروپا، شرق آسیا و خاور دور در دو ماه نخست امسال صادر شده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: عمده کالاهای ترانزیت شده طی این مدت توسط قرنطینه‌های دامپزشکی استان که مجوزهای بهداشتی آنها کنترل شده شامل آلایش و پشم گوسفند، پوست گاوی و گوسفندی، روده گوسفند و کرک بزی بوده که از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان، افغانستان و ازبکستان به مقصد کشورهای ویتنام، ترکیه، هندوستان، چین و بلژیک عبور کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت کنترل تردد دام در محورهای مواصلاتی استان، گشت‌های مشترکی نیز با همکاری نیروی انتظامی برای این موضوع در حال فعالیت هستند که طی مدت یاد شده 514 محموله دام بازدید و 53 محموله از موارد فوق به خاطر نداشتن مجوزهای لازم و حمل قاچاق توقیف و برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار