این روزها که هوای بوشهر طاقت فرسا شده است دیدن صحنه ی زنی که دختر کوچکش را بغل کرده و در کنار خیابان دستش را برای کمک دراز کرده بسیار آزار دهنده است. شهرداری بوشهر و نیروی انتظامی دو ارکان مهم هستند که باید به این وضعیت سر و سامان ببخشند.
کد خبر: ۴۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 08 June 2015
تابناک بوشهر: تکدی گری یکی از آسیب های اجتماعی است. شرایط و عواملی که موجب ظهور چنین پدیده ای می شودمتفاوت است. باند هایی وجود دارند که با دادن جا و مکان برای متکدیان، آنها را وادار به این کار می کنند.
کودکان از افرادی هستند که در معرض بیشترین سو استفاده از طرف این باند ها قرار دارند. کودکانی که با نقاشی کشیدن سر خیابان و یا مشق نوشتن در پاساژها، عواطف و احساسات هر بیننده ای را جریحه دار می کنند. کسب درآمد از راه تکدی گری به گفته خود آنها چندان هم بد نیست و به قولی شیرینی آن زیر دندان مزه می کند. البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت که برخی از روی ناچاری دست خود را جلوی شهروندان دراز می کنند. اینکه چه ارگانی باید جلوی تکدی گران سودجو را بگیرد بحثی است که پرداختن به آن مهم است.
حضرت امام خمینی رحمه الله در تحریرالوسیله، می فرمایند: «در صدقه و بخشش به مستمندان، قصد قربت شرط است و سؤال (گدایی) در صورت نیاز مکروه و در صورت عدم نیاز شدیا مکروه و بنا به احتیاط حرام است.»
بوشهر هم یکی از شهرهایی است که تکدی گری یکی از مشکلات شهری آن است.
چند وقتی است که متکدیان خارجی هم به جمع متکدیان داخلی اضافه شده اند. خیابان مطهری بوشهر یکی از پاتق های ثابت زنان و مردانی از کشور پاکستان برای تکدی گری شده است.
 این روزها که هوای بوشهر طاقت فرسا شده است دیدن صحنه ی زنی که دختر کوچکش را بغل کرده و در کنار خیابان دستش را برای کمک دراز کرده بسیار آزار دهنده است. اگر چه برای جلوگیری از تکدی گری در قانون به صراحت اداره و ارگانی مشخص نشده است، اما شهرداری بوشهر، اداره کل بهزیستی و فرماندهی نیروی انتظامی سه ارگان مهم هستند که باید به این وضعیت سر و سامان ببخشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار