رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حال حاضر از یک هزار و ۲۳۷ شالیکوبی، ۹۳۷ واحد فعال است که ۳۰۰ مورد بازسازی شد و مابقی قدیمی است و باید طی دو سال نوسازی شود.
کد خبر: ۴۳۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 12 June 2017
به گزارش تابناک مازندران،  دلاور حیدرپور پیش از ظهر دوشنبه در نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی در دیدار با استاندار مازندران اظهار کرد: امسال در هفته جهاد کشاورزی ۴۳ طرح تولیدی، زیربنایی و خدماتی در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد و به مردم ارائه خدمت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در سال ۸۳ به خودکفایی گندم دست یافتیم و در دولت یازدهم با تلاش کشاورزان دوباره به رونق تولید و خودکفایی گندم دست یافتیم، گفت: سیلوهای ذخیره گندم پُر است و سه میلیون تن گندم مازاد برای صادرات داریم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه سطح زیرکشت چغندرقند در کشور از ۱۶۰ هزار هکتار به ۱۱۰ هزار هکتار کاهش یافت اما تولید این محصول با افزایش روبه رو بود و به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید و در تولید این محصول به یک رکورد دست یافتیم.
 
حیدرپور به توجه ویژه ای که بخش آب و خاک و تأمین منابع مالی در این حوزه شد اشاره کرد و افزود: طرح‌های زیربنایی با سرعت در حال پیگیری و انجام است و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در زراعت برنج شاهد افزایش تولید و افزایش سطح زیرکشت هستیم، گفت: با توجه به واردات یک میلیون و ۱۶۰ هزار تنی برنج که در سال ۹۲ اتفاق افتاد و شاهد عدم تقاضای برنج داخل بودیم اما در سال ۹۳ با پیگیری‌های صورت گرفته و خرید توافقی، بازار برنج از رکود خارج شد و در حال حاضر کشاورزان با قیمت خوبی محصول خود را به فروش می‌رسانند و رغبت برای کشت این محصول افزایش داشته است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تجهیز و نوسازی که در سال ۹۲ تعطیل شده بود اکنون شاهد فعالیت دوباره آن هستیم، گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار قرارداد کشت منعقد شد که ۳ هزار هکتار تحویل بهره‌برداران شد و به زیرکشت رفت.
 
این مسئول به اقدامات خوب انجام شده در به زیرکشت بردن اراضی شیبدار اشاره کرد و افزود: عملیات احداث باغ در ۳ هزار هکتار از اراضی شیبدار در استان به اتمام رسید و تخصیص منابع آبی انجام شد که با احداث باغ در اراضی شیبدار اشتغال و تولید افزایش می‌یابد.
 
حیدرپور ادامه داد: پرورش ماهی در قفس از ۱۶ به ۷۳ قفس رسید که در حال حاضر در ۵۰ قفس ماهی وجود دارد که باید توسعه سرمایه گذاری انجام شود و برای توسعه مکانیزاسیون ۲۳۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانک کشاورزی بیش از ۶ هزار دستگاه خریداری و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه باید بر تعداد نشاکارها افزوده شود، گفت: انجام نشاکاری مکانیزه باید به ۷۰ درصد برسد.
 
حیدرپور ادامه داد: نوسازی شالیکوبی ها امسال در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر از یک هزار و ۲۳۷ شالیکوبی، ۹۳۷ شالیکوبی فعال است که ۳۰۰ مورد بازسازی شد و مابقی قدیمی است که باید طی دو سال نوسازی شود.
 
به گزارش مهر،وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و ترویج نیازمند توجه بیشتری است اما اعتبارات خوبی برای این بخش در نظر گرفته نشد و انتظارمان بر این است برای این بخش اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار