مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت از شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه زمان‌بندی برای حذف حیوانات وحشی توسط مدیر سیرک‌های فعال و غیر‌فعال در کشور که قبلاً از این سازمان مجوز دریافت کرده‌اند، تنظیم شده است.
کد خبر: ۴۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 06 June 2015
به گزارش تسنیم علی تیموری با اشاره به برخی از انتقاد‌ها در رسانه‌های گروهی مبنی بر بهره‌گیری جانوران وحشی در سیرک‌ها، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان متولی اصلی و قانونی حفاظت از گونه‌های جانوران وحشی بومی و همچنین متعهد به حراست از حیات وحش غیربومی در قالب معاهدات بین‌المللی است و قوانین و مقررات لازم برای انجام وظایف محوله خود را در اختیار دارد.
وی تأکید کرد: قطعاً مقوله جلوگیری از آزار و اذیت و بهره‌کشی از حیات وحش جانوری و برخورد با عاملان در چارچوب قانون نیز از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت از شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برنامه زمانبندی برای حذف حیوانات وحشی توسط مدیر سیرک‌های فعال و غیر فعال در کشور که قبلاً از این سازمان مجوز دریافت کرده‌اند، تنظیم شده است، افزود: از هریک از آنان به‌صورت جداگانه تعهدنامه محضری جهت حسن انجام تعهدات اخذ شده است.

تیموری تصریح کرد: تاکنون از 23 فرد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه اجرای نمایش با حیوانات وحشی (سیرک‌ها و معرکه‌گیران خیابانی ) تعهد گرفته و به‌طور کل فعالیت معرکه‌گیران به‌صورت سنتی ممنوع شده است.

وی ادامه داد: از مجموع جانوران در اختیار نمایش‌دهندگان تعداد 12 حیوان شامل شیر، خرس و میمون از فعالیت‌های سیرک‌ها خارج گشته‌اند که یا در اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار گرفته یا تحویل مراکز مجاز شده‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار