نمایشگاه بزرگ صنایع دستی تولید شده توسط بانوان یزد در مرکز آموزش شماره یک صنایع دستی یزد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۳۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶ 11 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ محمدرضا دهقان مهرجردی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اداره کل میراث فرهنگی، توجه به صنایع دستی و احیای آن است، اظهار داشت: استان یزد ظرفیت‌های بسیار زیادی در این زمینه دارد که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که در زمینه توسعه صنایع دستی در استان یزد صورت گرفته، احیای صنایعی است که در سال‌های گذشته رو به فراموشی سپرده بودند و امروز در حال قوت گرفتن و احیا شدن هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: از جمله راهکارهایی که در زمینه توسعه و ترویج این صنعت بسیار سودده و پرمخاطب وجود دارد، ایجاد زمینه برای جذب هنرآموزان به رشته‌های مخلتف صنایع دستی است.

دهقان مهرجردی تصریح کرد: از این استان یزد با برگزاری دوره‌های منظم و منسجم در زمینه رشته‌های مختلف گردشگری و جذب کارآموزان، سعی در ایجاد توسعه هرچه بیشتر در این صنعت دارد.

وی برگزاری نمایشگاه آثار و توانمندی‌های بانوان هنرآموز رشته‌های صنایع دستی را یکی دیگر از این عرصه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز نمایشگاه صنایع دستی بانوان کارآموز مرکز آموزش شماره یک صنایع دستی استان یزد افتتاح شد و در این نمایشگاه آثار و تولیدات این کارآموزان به نمایش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی‌های سنتی، گلیم بافی، معرق و منبت چوب، مینای مس و مینای سفال، زیورآلات سنتی، نقاشی روی چرم، قلم زنی روی مس و سراجی سنتی از جمله آثار و رشته‌هایی است که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دهقان مهرجردی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از امروز بیستم خرداد تا سوم تیر هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 به مرکز آموزش شماره یک صنایع دستی یزد واقع در بلوار منتظر قائم، نرسیده به چهارراه مهدیه، کوچه نقیب‌زاده مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار