فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی:
فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: با همت مردم و مدیران تلفات تصادفات را در سال ۹۵ از ۴۷۱ فقره به ۳۷۱ فقره رساندیم که شاهد کاهش ۲۲ درصدی بودیم.
کد خبر: ۴۳۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 06 June 2017
سرهنگ جواد ناموران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان شرقی به بیان اینکه 471 فقره تصادف منجر به فوت در سال 94 به عنوان تلفات جاده‌ای آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است اظهار کرد: با همت مردم و مدیران این میزان را در سال 95 به 371 فقره رساندیم که شاهد کاهش 22 درصدی بودیم.

این مقام مسئول انتظامی ادامه داد: آذربایجان شرقی رتبه دوم کاهش تلفات تصادفات جاده ای را کسب کردیم و فرمانده انتظامی کشور تقدیرنامه ای برای این موضوع به فعالان استان صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 4611 تصادف جرحی را با کاهش 1 درصدی به 4557 فقره رساندیم افزود: تعداد فوتی تصادفات هم در حین و بعد از تصادف از 567 به 470 فقره با کاهش 18 درصدی مواجه بودیم.

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز را به ترتیب بیشترین دلایل تصادفات در محورهای آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: 59 درصد تصادفات در راه اصلی، 17 درصد تصادفات در راه‌های فرعی، 15 درصد در راه‌های روستایی و 9 درصد در آزادراه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 81 درصد فوت شدگان تصادفات سال 95 مرد و 19 درصد زن بودند، ابراز داشت: 33 درصد از فوت شدگان، راننده، 41 درصد سرنشین، 12 درصد عابر و 15 درصد راکب و ترک نشین موتور که نشان از بالا بودن آمار تلفات سرنشینان خودرو دارد که باید در استفاده از کمربند ایمنی سرنشین فرهنگ سازی شود و در این صورت است که امار تلفات تصادفات جاده‌ای بسیار بهبود می‌یابد.

ناموران افزود: گروه پژو با 34 درصد، پراید با 16 درصد، وانت با 14 درصد و موتور با 10 درصد به ترتیب بیشترین خودروهای مقصر در تصادفات استان را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه با 19 درصد، شنبه با 16 درصد و جمعه با 15 درصد به ترتیب بیشترین فروانی تصادفات در ایام هفته را در اختیار دارند، ادامه داد: استان ما به دلیل گردشگرپذیری، در روزهای منتهی به پایان هفته میزان تلفات بیش از سایر روزها است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی اقدامات پلیس راه استان برای کاهش حوادث جاده‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 113 نقطه حادثه ساز در استان داریم که در 67 نقطه به دلیل کمبود اعتبار برای اصلاح نقطه حادثه خیز، آشکار ساز نصب کرده‌ایم.

وی گفت: اجرای برنامه تست سلامت رانندگان، اجرای طرح‌های ارتقای انضباط ترافیکی، استفاده از سامانه سپهتن، بازدید از پایانه‌های مسافربری، احصاء تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل و صدور دفترچه کار و بازرسی سرعت در سال 95 مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه پلیس راه استان است.تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :