یک اقتصاددان:
یک اقتصاددان با بیان اینکه کمیسیون‌‌گیری برای قراردادهای دانشگاه آزاد اسلامی معنای رشوه دارد، گفت: قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد دانشگاه آزاد وارد عمل شود.
کد خبر: ۴۳۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 06 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، عبدالمجید شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره صحبت‌های سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون گرفتن کمیسیون برای قراردادها در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این پدیده‌ها در مجموعه‌ای که مولد علم و دانش و تربیت‌کننده قشر تحصیل‌کرده کشور است، درست نیست.

وی ادامه داد: نسبت به چنین موضوعاتی نباید بی‌توجهی صورت گیرد؛ حق کمیسیون‌گیری در دانشگاه آزاد به‌شدت محکوم است و باید جلوی این رفتارهای نادرست گرفته شود.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه کمیسیون گرفتن هم نوعی رشوه است، تصریح کرد: رشوه در اسلام حرام است و این رفتار نیز در دانشگاه آزاد اسلامی اقدامی در این راستا به شمار می‌رود و قوه قضاییه باید وارد عمل شود.

شیخی درباره لزوم تحقق وعده‌های دولت، با اشاره به اینکه زمان تحقق وعده‌های روحانی چهار سال زمان از دست رفته بود، اضافه کرد: رئیس‌جمهور در طول چهار سال پیش باید به وعده‌هایش عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور چرا در چهار سال گذشته به وعده‌هایش عمل نکرده است، تصریح کرد: چرا مردم باید صبر کنند تا ۱۲۰ روز دیگر تازه آقای رئیس‌جمهور استارت تحقق وعده‌هایش را بزند و چرا از همین الآن این کار را نمی‌کند؟

این کارشناس ارشد اقتصادی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور چرا می‌خواهد ۱۲۰ روز آینده کابینه دولت را جوان کند، اضافه کرد: خانه‌تکانی در کابینه دولت نیازی اساسی به شمار می‌رود.

شیخی با اشاره به اینکه دولت یازدهم با انتخاب وزرای بازنشسته صنعت و کشاورزی را در آستانه نابودی قرار داده است، تصریح کرد: تغییر وزیر اقتصاد باید در اولویت برنامه دولت در ایجاد تحول در داخل کابینه باشد.

وی در واکنش به سیاست پرداخت وام پنج‌ میلیون تومانی خرید کالا به سرپرستان خانوار اضافه کرد: در راستای ارائه کارت اعتباری گام برداشتند که شکست خورد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وام پنج میلیون تومانی خرید کالا با سود ۱۸ درصد به نوعی گرفتن سودهای ظالمانه از مردم است، تصریح کرد: سودهای ۱۸ درصد از بابت پرداخت این وام‌ها ظالمانه و نزدیک به ساختار ربایی است.

شیخی با تأکید بر اینکه دولت چرا این وام‌ها را به شکل قرض‌الحسنه به مردم نمی‌دهد، اظهار کرد: دولت چرا وام‌های ازدواج را پرداخت نمی‌کند و وام خوداشتغالی و مسکن در حمایت از جوانان اعطا نمی‌شود و برای رفع موانع پیش روی آن‌ها قدمی برنمی‌دارد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار