نماينده ولي فقيه در استان مركزي؛
تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد، این روز را تجلی اراده ملت در دفاع از ارزش های اسلامی و براندازی طاغوت عنوان کرد.
کد خبر: ۴۳۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 05 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار سایت خبری تابناک مرکزی قرار گرفته است آورده است: 15 خرداد یادآور قیام قهرمانانه ملت سرافراز ایران اسلامی در دفاع از اسلام فقاهت است که با دست خالی در برابر ظلم و ستم طاغوتیان ایستادگی کرده و با تکیه بر سلاح تقوا و معنویت رژیم شاهنشاهی را برای همیشه در هم پیچید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: طاغوتیان گمان می کردند که با دستگیری و زندانی کردن امام راحل می توانند قیام را سرکوب و آتش آزادیخواهی ملت را خاموش کنند اما به فرموده امام راحل هر چه آنان کشتند و زندانی کردند ملت بیدار تر از گذشته شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم در سال 1342 در شرایطی گام به میدان مبارزه علیه ظلم و دفاع از مرجعیت شیعه گذاشتند که رژیم ستم شاهی با ایجاد رعب و وحشت، فرصت هر گونه حرکت را از مردم سلب کرده بود اما ،ملت برای استقرار حاکمیت اسلامی تصمیم خود را گرفته بود و تا پای جان نیز از آن حمایت کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تشریح و تبیین ابعاد مختلف قیام خونین 15 خرداد از سوی روحانیان، اساتید دانشگاه و صاحبنطران باعث می شود تا برکات نورانی این وحدت و یکپارچگی در جامعه احیاء شده و ملت با سلاح تقوا و معنویت در برابر توطئه های مختلف دشمنان ایستادگی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: قیام 15 خرداد علاوه بر اینکه زمینه‌ساز جنبش‌ها و قیام‌های مردمی دیگر شد، مسیر رسیدن به انقلاب اسلامی را هموار ساخت و رژیم وقت را متوجه عظمت جنبش مردمی با اراده و توکل خدایی ساخت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روحانیان و استادان دانشگاه باید واقعه 15 خرداد را برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی تشریح و تبیین کنند تا همه بدانند که این انقلاب به آسانی بدست نیامده و برای پیروزی آن زحمات بسیار زیادی کشیده شده است.

سحرگاه 15 خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه ی امام ( ره ) در قم یورش بردند وآن حضرت را که در یک سخنرانی در مدرسه فیضیه ، جنایات شاه را بر ملا کرده بود، دستگیر و به زندانی در تهران منتقل کردند.

هنوز چند ساعتی از دستگیری امام (ره ) نگذشته بود که مردم قم به قصد اعتراض از خانه هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبر خود پرداختند و مردم تهران و چند شهر دیگر نیز دست به اعتراض زدند.

مردم ایران که با قیام گسترده ی خود نشان دادند خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند با هجوم نیروهای شاه مواجه شده و عده زیادی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار