تابناک: در مسابقات کنترل مردان هم دشوار است چه برسد به زنانی که تا آرنج خود را بیرون می‌اندازند و سوت می‌کشند؛ من فقط امیدوارم افرادی که به دنبال اجراسازی این امور در کشور هستند دست از بی‌دینی‌های خود بردارند.
کد خبر: ۴۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 05 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مسئله حضور بانوان در ورزشگاه ها که از بعد از انقلاب اسلامی برای آنها ممنوع اعلام شد، یکی از چالش های پیش روی هر دولت در حوزه فرهنگ و ورزش به شمار می رود.

با آمدن دولت های مختلف صداهای متفاوتی هم در این رابطه به گوش می رسید.

در دولت محمود احمدی نژاد وی با ارسال نامه ای به وزیر وقت ورزش، خواستار ایجاد تمهیداتی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها شد که این نامه احمدی نژاد برای او کمی دردسرساز شد و با مخالفت علما و واکنش مراجع معظم تقلید در این باره، این طرح مسکوت باقی ماند.

پرونده این موضوع حالا در دولت حسن روحانی هم روی میز قرار گرفته است و با اظهار نظر مولاوردی، معاون رئیس جمهو در امور بانوان و خانواده، در این مورد که کمیته مشترکی بین معاونت امور زنان و خانواده و وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است و آیین نامه جامعی را برای حضور خانواده‌ها و زنان در ورزشگاه‌ها به «شورای عالی امنیت ملی» فرستاده، اما این آیین نامه هنوز در دستور بررسی این شورا قرار نگرفته است، این مسئله دوباره جانی تازه گرفته است.

گرچه وزارت کشور صدور هرگونه مجوز برای این امر را رد کرده است اما با توجه به میزبانی ایران برای لیگ جهانی والیبال، همچنان صداهایی به دنبال تحقق این موضوع هرچند به صورت محدود و مرحله ای هستند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزیر ورزش و جوانان از تایید طرح پیشنهادی این وزاتخانه برای حضور خانم ها و خانواده ها در سالن های ورزشی از سوی شورای امنیت کشور خبر داد و گفت: این طرح امسال اجرایی می شود.

مسئله ای که مراجع تقلید به آن واکنش نشان داده اند به گونه ای که آیت الله مکارم شیرازی در این مورد اظهار داشت: این کار لزومی ندارد و در عین حال به وجود آورنده مشکلات و مفاسدی هم هست؛ ضمن اینکه نباید هر کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند عیناً توسط ما هم تکرار شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه خطوط قرمزی داریم که ملزم به رعایت آنها هستیم، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد و با توجه به مفاسدی که در پی خواهد داشت، زنان می‌توانند مسابقات را از طریق تلویزیون تماشا کنند.

برخی علما از جمله امام جمعه اصفهان نیز امروز در خطبه های نماز جمعه شهر به این مسئله انتقاد کرد و گفت: مگر می‌شود افراد خود را مسلمان و پیرو خط امام و رهبری بدانند اما برای ورود زنان به ورزشگاه تلاش کنند؟ پیشنهاددهندگان این طرح آیا به موضوع کنترل اختلاط مرد و زن پس از پایان مسابقات ورزشی فکر کرده‌اند؟ در این مسابقات کنترل مردان هم دشوار است چه برسد به زنانی که تا آرنج خود را بیرون می‌اندازند و سوت می‌کشند؛ من فقط امیدوارم افرادی که به دنبال اجرا سازی این امور در کشور هستند دست از بی‌دینی‌های خود بردارند و درراه راست گام بردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :