سردرد را می توانید به راحتی درمان کنید؛ بدون اینکه به مصرف قرص احتیاجی داشته باشید. در این مقاله در بنیتا راه های درمان سردرد را خواهید خواند.
کد خبر: ۴۳۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 01 June 2017

سردردها علل مختلفی دارند و با توجه به علت آنها می‌توانید از راه‌های علمی و بدون احتیاج به قرص سردرد خود را درمان کنید. در این مقاله در بنیتا با روش‌هایی علمی، سریع و آسان برای درمان سردرد آشنا خواهید شد. این روش‌ها شامل ماساژهایی هستند که مطالعات و تحقیقات علمی تاثیرگذاری آنها را تایید کرده‌اند. به علاوه، نیازی به داشتن دانش تخصصی پزشکی ندارند و شما می‌توانید به راحتی آنها را انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید.

روش انجام این ماساژ

ابتدا در یک پوزیشن راحت قرار بگیرید. این ماساژ زمان زیادی از شما نمی‌گیرد؛ به طور متوسط ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه زمان می‌برد. نقطه‌ی مورد نظر را با فشار کم ماساژ داده و سپس به صورت دایره‌ای ماساژ را ادامه دهید. اغلب سردردها ۵ تا ۱۰ دقیقه پس از شروع این حرکت برطرف می‌شوند. این شش نقطه که در ادامه معرفی می‌شوند نقاطی هستند که با ماساژ دادن آنها می‌توانید از دست سردرد خلاص شوید.

چطور در عرض ۵ دقیقه از دست سردرد خلاص شویم+تصاویر

این نقطه بین دو ابرو قرار دارند؛ جایی که استخوان بینی به پیشانی متصل می‌شود. ماساژ دادن این نقطه باعث کاهش خستگی چشم نیز می‌شود.

چطور در عرض ۵ دقیقه از دست سردرد خلاص شویم+تصاویر

این نقاط متقارن در کناره‌ی پایینی ابرو قرار گرفته‌اند. ماساژ دادن این نقطه در بهبود آب‌ریزش بینی و بینایی نیز تاثیر دارد. به همان روش دایره‌ای به مدت یک دقیقه ماساژ را ادامه دهید.

چطور در عرض ۵ دقیقه از دست سردرد خلاص شویم+تصاویر

این نقاط در دو طرف بینی قرار دارند. برای اینکه مکان این دو نقطه را راحت‌تر پیدا کنید، می‌توانید فرورفتگی پایین استخوان گونه را لمس کنید. ماساژ دادن این نقطه به باز کردن سینوس‌ها، بهبود سردرد و دندان درد و کاهش استرس کمک می‌کند.

چطور در عرض ۵ دقیقه از دست سردرد خلاص شویم+تصاویر

این نقاط در وسط پشت سر قرار دارند؛ بین گوش‌ها و ابتدای نخاع. ماساژ دادن این نقاط باعث بهبود گرفتگی بینی، درد چشم و گوش، سردردهای شدید و میگرن می‌شود.

چطور در عرض ۵ دقیقه از دست سردرد خلاص شویم+تصاویر

این نقاط در منطقه‌ی گیجگاه، دو تا سه سانتی‌متر بعد از رویش مو قرار دارند. برای پیدا کردن راحتتر این نقطه می‌توانید فرورفتگی‌ای را در این ناحیه حس کنید. فشاری که با ماساژ دادن به این منطقه وارد می‌کنید درد ناحیه‌ی گیجگاهی و چشم را کاهش می‌دهد.

چطور در عرض ۵ دقیقه از دست سردرد خلاص شویم+تصاویر

این نقاط متقارن در پشت دست، بین انگشت شست و انگشت سبابه قرار دارند. فشاری که با ماساژ دادن به این منطقه وارد می‌کنید در کاهش درد کمر، دندان و گرفتگی عضلات گردن موثر است.

منبع:springer

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار