مدیر خانه مطبوعات استان سمنان از مشارکت بیش از 90 درصدی فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی این استان در انتخابات امروز خانه مطبوعات خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 31 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی صمیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از دو ساعت به پایان انتخابات سراسری خانه مطبوعات مانده بیش از 90درصد فعالان مطبوعاتی و اعضای خانه مطبوعات استان سمنان در انتخابات شرکت کردند.

وی ضمن تقدیر از مشارکت اهل رسانه این استان در انتخابات خانه مطبوعات تصریح کرد: باتوجه به اینکه انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیک در حال برگزاری است و آمار مربوط به مشارکت اعضا به صورت آنلاین قابل دسترسی است، اعضای خانه مطبوعات استان سمنان تاکنون بیشترین مشارکت را در بین استان‌ها داشته‌اند.

مدیر خانه مطبوعات استان سمنان از خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی ذی‌نفوذ نام برد و گفت: خانه‌مطبوعات می‌تواند در استان‌ها منشاء اقدامات مختلفی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای باشد و لذا مشارکت اعضاء در این انتخابات و گزینش افراد کارآمد میس‌تواند بر کارایی این تشکل بیافزاید.

صمیمیان با بیان اینکه منتخبین خانه‌مطبوعات استان بلافاصله بعد از اتمام موعد قانونی انتخابات اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: این انتخابات براینخستین‌بار است که همزمان با سراسر کشور و به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی از نامزدی23 فعال مطبوعاتی این استان برای حضور در هیات‌رئیسه خانه مطبوعات این استان خبر داد و افزود: تعداد معدودی ازاعضای خانه مطبوعات استان نیز که تاکنون رای خود را به صندوق نریختند تا ساعت ردا می‌توانند با فرصت دارند در این انتخابات شرکت کنند.

معاون فرماندار سمناناز ثبت‌نام 120 فعال رسانه‌ای استان برای عضویت در خانه مطبوعات استان سمنان خبر داد و گفت: 64 نفر از این اعضا مراحل قانونی برای اخذ تاییدیه از مراجع قانونی را طی و عضو اصلی خانه مطبوعات محسوب می‌شوند. ضمن اینکه 13 نفر نیز به عنوان عضو افتخاری به این جمع افزوده می‌شوند.

صمیمیان با بیان اینکه 45 عضو نیز هنوز تاییدیه را از مدیران مسئول رسانه خود ارائه ندادند گفت: از مجموع اعضای اصلی خانه مطبوعات استان که تاکنون ثبت‌نام نهایی را انجام دادند 42نفر که معادل 65 درصد اعضای خانه مطبوعات استان هستند به عنوان خبرنگار فعالیت می‌کنند و 15درصد اعضای فعلی خانه مطبوعات استان را مدیران مسئول روزنامه ها و نشریات محلی و 20درصد نیز نمایندگی دفاتر روزنامه‌های سراسری و پایگاه‌ها و خبرگزاری‌های کشوری هستند.

صمیمیان از صدور کارت شناسایی برای 15 نفر از اعضای خانه مطبوعات استان سمنان خبر داد و گفت: علاوه بر صدور کارت مزایایی دیگری برای اعضای خانه مطبوعات از جمله پرداخت 100 هزار تومان برای عضویت در صندوق اعتباری خانه مطبوعات از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد برای اعضایی که فردا در انتخابات شرکت می‌کنند درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات خانه مطبوعات کشور در آینده نزدیک افزود: این انتخابات نیز با بهره‌گیری از تجربه انتخابات امروز و به‌صورت تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار