مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان به تشریح سیاست های اشتغال سال 96 پرداخت و گفت: دولت موظف شده در هر سال حدود یک میلیون شغل ایجاد کند و یکی از برنامه‌های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کاهش 0.8 درصد از نرخ بیکاری استان است و ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود دو رویکرد اصلی ما خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 30 May 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان به تشریح سیاست های اشتغال سال 96 پرداخت.

دکتر مازندرانی در این جلسه گفت: دولت موظف شده در هر سال حدود یک میلیون شغل ایجاد کند و یکی از برنامه‌های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کاهش 0.8  درصد از نرخ بیکاری استان است و ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود دو رویکرد اصلی ما خواهد بود.

وی در خصوص برنامه‎های اشتغال افزود: بسته‎های مختلفی در زمینه اشتغال برای سال 1396 پیش‎بینی شده است که از جمله می‎توان به رونق تولید و اشتغال، حمایت از توسعه اشتغال پایدار، طرح کارورزی و همچنین طرح مهارت‎آموزی در محل کار واقعی اشاره کرد.

مازندرانی بیان کرد: بسیاری از افراد که وارد بنگاه اقتصادی شده و با عنوان کارورزی مشغول به فعالیت می‎شوند با اجرای طرح مهارت‎آموزی در محیط کار واقعی، مشکلات بیمه و قانون کار را نخواهند داشت و می‎توانند جذب واحدهای تولیدی و خدماتی شوند.

 وی به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: حدود 100 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این طرح جذب می شوند. این افراد در مدت 4 تا 6 ماه در محیط کار فعالیت می‎کنند و پس از آن گواهی دریافت کرده و به عنوان کارورز وارد عرصه اشتغال می‎شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه ماهانه 310 هزار تومان برای این کارورزان در نظر گرفته شده است، افزود: پس از گذشته شش ماه اگر چنانچه کارورز با کارفرما به توافق برسند دولت برای مدت 2 سال بیمه کارورزان را پرداخت خواهد کرد.

مازندرانی همچنین گفت که مدیران باید عملکرد خود را در حوزه اشتغال در سامانه رصد به ثبت برسانند چرا که در سال جاری سنجش عملکرد دستگاه‌ها بر اساس ایجاد اشتغال خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار