ویزیت و داروی رایگان در مناطق محروم شهرستان خاتم ، تیغ زنی و مرمت راههای عشایری شهرستان، اهدای 14 سری جهیزیه به نوعروسان هراتی توسط موسسه خیریه آبشار، مهمترین عناوین اخبار کوتاه شهرستان خاتم است.
کد خبر: ۴۳۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 30 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، به همت سپاه ناحیه خاتم ارائه ویزیت و داروی رایگان در مناطق محروم شهرستان خاتم صورت گرفت.
به مناسبت گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر ناحیه مقاومت بسیج خاتم با همکاری شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هرات با اعزام تیم پزشکی به روستای بوروئیه خوانسار اقدام به معاینه و ارائه خدمات پزشکی و داروی رایگان در سطح روستا کردند .
***
راههای عشایری شهرستان خاتم تیغ زنی و مرمت شد.
رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری خاتم با اعلام این خبر اظهار داشت: تیغ زنی و مرمت جاده های عشایری شهرستان در جهت افزایش ایمنی راهها توسط عوامل منابع طبیعی اجرا شده است.
نقیبی گفت:بیش از 400 کیلومتر از راههای منابع طبیعی خاتم برای سهولت کوچ دامداران و عشایر این شهرستان بهسازی شد که این عملیات با بکارگیری یک دستگاه گریدر اعزامی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت گرفته است.
رئیس منابع طبیعی شهرستان خاتم افزود: شهرستان خاتم با دارا بودن 500 هزار هکتار مرتع از مهمترین مناطق دامدارای و عشایری استان محسوب می شود.
***
اهدای 14 سری جهیزیه به نوعروسان هراتی/ حمایت خیریه آبشار عاطفه‌ها از 150خانوار نیازمند
مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها خاتم از اهدای 14 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این موسسه خبر داد.
وی اظهار داشت:سازمان خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه ها نمایندگی شهرستان خاتم با مجوز رسمی از وزارت کشور در تاریخ 10 بهمن ماه 1395 تاسیس شد.
سمانه فلاحتی گفت: اهداف سازمان خیریه آبشار عاطفه ها کمک به رفع محرومیت و محرومیت زدایی از افراد نیازمند،شناسایی نوع نیازمندیها و محرومیت های موجود در مناطق گوناگون شهرستان،کمک به ایجاد احداث و تجهیز فضای آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و درمانی در مناطق محروم، کمک به ایجاد اشتغال در مناطق گوناگون با در نظر گرفتن استعدادها و پتانسیل های موجود محلی و منطقه ای اعم از امکانات و تسهیلات مادی و منابع انسانی موجود،کمک به رفع مشکلات معیشتی، درمان و تحصیلی افراد نیازمند اعم از تهیه و تامین خوراک، پوشاک، مسکن، پرداخت حق بیمه افراد نیازمند و هزینه های درمانی، پرداخت شهریه دانش آموزان و دانشجویان،جلب مشارکت های مردمی، ایجاد تسهیلات در امر ازدواج جوانان و برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی در قالب خانواده های نیازمند با کسب مجوز است.
وی افزود:سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه ها یک مجموعه غیر دولتی است که درکنار نهاد های کمیته امداد و بهزیستی، ارائه خدمات و فعالیت در امر فقر زدایی در ابعاد مختلف دارد. این نهاد مردمی بدون بودجه و امکانات دولتی است.
مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها خاتم خاطر نشان کرد: ازتاریخ 10 بهمن ماه 1395 که این موسسه در شهرستان تاسیس شده است. 14 سری جهیزیه به چهار عروس اهدا شده که شامل یخچال ،فرش ،جاروبرقی ،ماشین لباس شویی ،سرویس چینی و تفلون و بخاری گازی بوده است.
فلاحتی گفت: اجرای طرح هدیه جمع آوری وسایل اضافی منازل ،سفر زیارتی زنان بی سرپرست به شاهچراخ شیراز بصورت رایگان، توزیع موادغذایی ،توزیع کفش ،لباس در چند نوبت برای مهرجویان،پرداخت قبوض برق وآب چند نفراز مهرجویان و تامین ده پتو دونفره وتوزیع بین مهرجویان از فعالیت های چهار ماه گذشته این موسسه است.
وی افزود: تاکنون تعداد 150 خانواده مهرجو تحت پوشش این موسسه قرار دارند و از امکانات آن استفاده میکنند.
مسئول موسسه خیریه آبشار در پایان ضمن درخواست همکاری همشهریان هراتی با این موسسه خیریه خاطر نشان کرد: این موسسه درنظر دارد تابستان تعدادی از مهرجویانی که هنوز موفق به زیارت حرم امام رضا(ع) نشده اند به مشهد مقدس اعزام کند لذا نیاز به همکاری شهروندان هراتی دارد.
فلاحتی گفت: شهروندان میتوانند کمک های خود را به شماره حساب 0111002971003 و یا به شماره کارت 6037991899889245 بنام موسسه آبشار عاطفه ها واریز نمایند.
خاتم با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار