مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تصریح براینکه تا پایان تیرماه کارت شارژ تمامی کنتورها فعال می‎شود، افزود: امسال به دنبال این هستیم تا هزار و 500 کنتور هوشمند جدید آب و برق در سطح استان همدان نصب کنیم.
کد خبر: ۴۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 03 June 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه ۳۴ میلیارد تومان برای خط انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه مفتح هزینه شده است، گفت: خط انتقال پسآب فاضلاب تیرماه به بهره‌برداری می‎رسد.

به گزارش تسنیم ، مرتضی عزالدین در جریان بازدید معاون عمرانی استاندار همدان از خط انتقال پسآب فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح اظهار داشت: این پروژه قرار بود سال 88 در همدان اجرایی شود که بخاطر عدم پیگیری مدیران به وضعیت مشخصی نرسیده بود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد، افزود: امسال به صورت رسمی با حضور وزیر نیرو پروژه کلنگ‎زنی شد تا بتوان آب موردنیاز نیروگاه مفتح را از طریق پسآب فاضلاب تصفیه‌خانه همدان تامین کرد.

عزالدین با اشاره به اینکه پروژه از نظر فیزیکی به مرحله مطلوبی رسیده است، عنوان کرد: مدیران وزارت نیرو لوله‌گذاری کمتر از 2 هزار و 500 متر در روز در این پروژه را قبول نداشته و انتظار دارند پروژه با سرعت بالایی حرکت کند.

وی با اعلام اینکه امیدواریم برق باختر اعتبارات موردنیاز را برای اجرای این پروژه به موقع تخصیص دهد، تصریح کرد: عمده کار در مدت 4 ماه اجرایی شده و در حال حاضر سرعت اجرای پروژه قابل قبول است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای همدان با اعلام اینکه تاکنون 32 کیلومتر از خط انتقال 43 کیلومتری اجرایی شده است، عنوان کرد: تاکنون برای این پروژه 34 میلیارد تومان هزینه شده ولی تنها 13 میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت برق باختر و وزارت نیرو به این پروژه تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه مفتح همدان قرارداد خرید 18 میلیون مترمکعب پسآب در سال را با وزارت نیرو منعقد کرده است، گفت: حداکثر نیاز نیروگاه مفتح همدان در حال حاضر 11 میلیون مترمکعب است که به طور قطع تامین می ‏شود.

عزالدین با اشاره به اینکه نیروگاه مفتح آب موردنیاز خود را از طریق 20 حلقه چاه تامین می‎کند، تصریح کرد: در حال حاضر 12 حلقه از این چاه‌ها فعال بوده و به 5 میلیون مترمکعب آب از آنها برداشت می ‏شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تاکید کرد: پس از انتقال پسآب فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح همدان تمامی چاه‌های این نیروگاه مسدود شده و تنها یک پاه برای تامین آب شرب در مدار باقی می‎ماند.

وی با اعلام اینکه 50 درصد از چاه‌های مجاز استان همدان معادل 6 هزار و 400 حلقه برقی است،اظهار داشت: از این تعداد چاه برقی تاکنون هزار و 200 حلقه چاه به کنتور هوشمند یا حجمی مجهز شده و کارت شارژ 300 کنتور نیز تاکنون فعال شده است.

عزالدین با تصریح براینکه تا پایان تیرماه کارت شارژ تمامی کنتورها فعال می‎شود، افزود: امسال به دنبال این هستیم تا هزار و 500 کنتور هوشمند جدید آب و برق در سطح استان همدان نصب کنیم.

وی هزینه خرید و نصب کنتورهای هوشمند را 5 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: براساس قانون بودجه امسال، هزینه خرید و نصب کنتور هوشمند از سوی دولت و وزارت نیرو در اختیار کشاورزان قرار گرفته و سپس به صورت اقساطی از آنها دریافت می‏‎شود.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار