استاندار اردبیل گفت: این استان ظرفیت های مناسبی در زمینه های مختلف دارد و برای شکوفایی آنها نیاز به سرمایه گذاری است اما مشوق های لازم در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۴۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 03 June 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با مسوولان استان و نخبگان علمی و دانشگاهی اردبیل گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضا برای سرمایه گذاری و فعالیت نخبگان مهیا شده اما باید ساز و کارهایی برای تبدیل ظرفیت ها به ارزش افزوده ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به منابع طبیعی و ظرفیت های انسانی، استان اردبیل می تواند در جهت تولید ثروت و قطع وابستگی از درآمدهای نفتی گام های موثری بردارد اما طی سال های اخیر زیرساخت ها به خوبی توسعه نیافته که امیدواریم در این زمینه نگاه ویژه ای به استان اردبیل صورت بگیرد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: پیش تر دو محور کشاورزی و گردشگری برای توسعه منطقه طرح شده بود که حوزه صنعت و تجارت خارجی هم طی 1.5 سال گذشته مورد توجه بوده و به خصوص در بخش صنعت صنایع تکمیلی، تبدیلی و دانش بنیان مد نظر قرار گرفتند.

او بیان کرد: پارک علم و فناوری که تنها بر روی کاغذ بود، فعال شدو 10 هکتار زمین برای احداث آن اختصاص یافت و در دانشگاه ها مراکز رشد شکل گرفت تا ایده های خلق ثروت و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در استان صورت اجرایی به خود بگیرد.

خدابخش اظهار کرد: تولید گوشی های همراه، تبلت و آی سی یو خودرو و سرمایه گذاری مناسب در زمینه زمین گرمایی از جمله تلاش های این خطه برای خلق ثروت از ایده است و برای ادامه راه به همراهی مسوولان و اختصاص امتیازهای ویژه برای فعالان این عرصه نیاز دارد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش غیر قابل انکار این استان در تاریخ ایران زمین گفت: مردم این خطه مطالبات انباشته ای دارند که امیدواریم با برخورداری از سیاست های حمایتی دولت، در این برهه توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد.

کمال الدین پیرموذن افزود: امروزه بقای کشورها به توانمندی آنها در زمینه فناوری و تجاری سازی علم بستگی دارد و با بها دادن به نخبگان، حمایت از پارک و علم و فناوری شرکت های دانش بنیان تولید گیاهان دارویی و سرمایه گذاری در پروژه های زمین گرمایی در سطح استان نسبت به بهره برداری از این ظرفیت های بالقوه استان اردبیل اقدام شود.

رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل، رییس پارک علم و فناوری اردبیل، رییس دانشگاه پیام نور و معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ادامه خواستار تامین اعتبار صندوق پژوهشی، حمایت از توسعه و تجهیز شرکت های دانش بنیان، اختصاص ردیف بودجه مستقل به پارک علم و فناوری، ایجاد زمینه های احداث دهکده گردشگری سلامت و تقویت تعامل دستگاه های اجرایی با مراکز علمی و دانشگاهی شدند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان طی سفر یک روزه به استان اردبیل از نیروگاه زمین گرمایی شهرستان مشگین شهر، نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و آزمایشگاه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بازدید و با مسوولان استان، روسای دانشگاه ها و مراکز علمی و نخبگان استان دیدار کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار