استاندار کرمان گفت: با سرمایه گذار، انتقال دهنده و شرکت دارنده دستگاه های آب شیرین کن در هفته آینده نشستی برگزار خواهیم کرد و به توافق می رسیم و قرارداد این انتقال آب نیز امضا خواهد شد تا هر چه سریعتر مطالعات این طرح نهایی و کار اجرایی آغاز شود.
کد خبر: ۴۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 03 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، علیرضا رزم حسینی در نشستی درباره برنامه ریزی برای انتقال آب از استان هرمزگان به کرمان افزود: هفته آینده با سرمایه گذار، انتقال دهنده و شرکت دارنده دستگاه های آب شیرین کن نشستی می گذاریم و به توافق می رسیم و قرارداد این انتقال آب نیز امضا خواهد شد.
 
وی گفت: 800 میلیون دلار فاینانس این طرح انتقال آب صورت گرفته است.
 
استاندار کرمان بیان کرد: همزمان با اجرای طرح همیاران آب کارهای مربوط به انتقال آب را دنبال می کنیم که در حوزه انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت طرحی در حال اجراست و پیشرفت خوبی دارد.
 
وی گفت: از مجتمع سنگ آهن گل گهر نیز درخواست کردیم فاز دوم این طرح را برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز استان مطالعه کند که وزارت نیرو حمایت می کند زیرا این انتقال بسیاری از استان ها را از بحران آب نجات می دهد.
 
رزم حسینی افزود: مطالعات این طرح تا پایان سال جاری تمام می شود و اجرای آن در سال آینده خواهد بود.
 
وی به انتقال آب از سد صفارود به کرمان اشاره کرد و گفت: در این رابطه برای احداث تونل 38 کیلومتری مناقصه برگزار شد و پیمانکار دستگاه ها را در منطقه فراهم کرده و تاکنون 200 تریلی قطعات دستگاه مورد نظر برای حفر این تونل را به منطقه انتقال داده که پس از مونتاژ آن طی یک تا دو ماه آینده عملیات حفاری به سمت سد بافت آغاز خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: تامین منابع مالی انتقال آب در این طرح نیز در حال اجراست که از اتفاقات خوب بود.
 
استاندار کرمان گفت: انتقال آب از بهشت آباد به کندی پیش می رود که از این موضوع راضی نیسیتم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار