طی آئینی با حضور قائم‌مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان معرفی شد.
کد خبر: ۴۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 03 June 2015

تابناک فارس:طی آئینی در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان و با حضور محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، رئیس جدید دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان معرفی شد.

در این مراسم، نماینده مردم شهرستان لارستان با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های دولت در زمینه ایجاد تحول در نظام سلامت کشور، اظهار داشت: در بودجه‌های سال 93 و 94 توجه خاصی به این طرح ‌شده است.

جمشید جعفرپور عملیاتی کردن طرح تحول سلامت را موجب بالا رفتن رضایت عمومی دانست و تصریح کرد: با اجرای مراحل گوناگون طرح وسیع تحول نظام سلامت انقلابی در این حوزه رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دانشکده علوم پزشکی لارستان به استناد قانون بودجه از سال 92 استقلال ‌یافته است، تصریح کرد: با این اقدام، تحولی به لحاظ بودجه‌ای و ساختاری در آن ایجاد شد که در دو سال اخیر خدمات خوبی در جای‌جای لارستان ارائه ‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تأکید بر نقاط قوت و امکانات شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش درراه رشد و توسعه بهداشت و درمان، تصریح کرد: در این سه شهرستان و به‌‌ویژه شهر لار، امکانات بی‌نظیری وجود دارد که در صورت ایجاد هم‌افزایی و همکاری به‌یقین موفق‌ترین حوزه جغرافیایی فارس و کشور در عرصه سلامت خواهد بود.

محمدهادی ایمانیه از راه‌اندازی مراکز جامع نظام سلامت در استان فارس خبر داد و گفت: با ایجاد این مراکز خدمات سلامت از حالت انفعالی به فعالانه تبدیل می‌شود.

رئیس جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز، بابیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار اصلی پی‌گیری، سیاست‌گذاری و نظارت بر سلامت را بر عهده دارد، اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی لارستان با دارا بودن بیش از یک‌هزار و 300 نیروی کار و 370 دانشجو آماده ارائه خدمات به مردم است.

عاطفه رئوفی بابیان اینکه در سایه وحدت، امید و اعتدال می‌توان به پیشرفت و رشد دست‌ یافت، افزود: باید پایبندی به اخلاق و حفظ حرمت اشخاص و مردم سرلوحه کار مجموعه پزشکی شهرستان لارستان باشد.

وی با اشاره به اینکه، دانشکده علوم پزشکی لارستان باید به مرکزی پویا، بانشاط، پرورش‌دهنده فکر و توانمند تبدیل شود، تصریح کرد: باید در محیطی آرام و بدون حاشیه، به‌سوی پیشرفت و تعالی گام بردارد.

در پایان این مراسم، از خیران بزرگ عرصه سلامت در شهرستان لارستان تجلیل و از زحمات دکتر حسین فرامرزی تقدیر و دکتر عاطفه رئوفی به‌عنوان رئیس جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان معرفی شد.

فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
با سلام. نامه ی اعتراضی دانشجویان و دانش آموختگان گراشی دانشگاه های سراسر کشور به وزیر بهداشت خدمتتان ارسال میشود.
باسمه تعالی

وزیر محترم بهداشت جناب آقای دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی
با سلام و احترام؛ با درج خبری در تاریخ 12/6/1394 در سایت دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی امام جعفر صادق(ع) گراش، مطلع شدیم ریاست فرهیخته و تلاشگر این دانشکده بنا به دلایلی مبهم، در حین ماموریت از سوی دکتر ایمانیه ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات در مانی استان فارس، از سمت خود برکنار شده اند. ما دانشجویان و دانش¬آموختگان گراشی دانشگاه های سراسر کشور ضمن اعلام ناراحتی و مخالفت با این تغییر سلیقه ای، خواهان بازگشت این مدیر ارزشی به مجموعه ی مذکور و برخورد وزارت بهداشت با دست های پشت پرده ی این ماجرا هستیم.
اولاً؛ دوره‌های مختلف مدیریت دانشکده علوم پزشکی گراش همانند هر مجموعه ی دیگری نقاط قوت و ضعف مختلفی داشته است و داشتن نگاهی جامع به آنها، شرط یک داوری عادلانه است. عده ای با روی کار آمدن ریاست جدید این دانشکده عرصه فراغت حال را بر خود تنگ دیده و رویه ی مدیریت جهادی ایشان بر مجموعه ی تحت امر به مذاقشان خوش نیامد. کما اینکه کمی پس از شروع کار ایشان سنگ اندازی را شروع کرده و فریاد اعتراض بر مدیریتی که همگان شاهد و واقف بر خدمت صادقانه ایشان هستند، بلند کردند.

ثانیاً؛ تجربه ی چندین ساله ی مدیریت دکتر بهمنی بر مجموعه ی علوم پزشکی گراش، جامعه ی دانشگاهی را به این نتیجه رسانده است که در شرایط فعلی بهترین گزینه¬ی بومی جهت مسند ریاست این مجموعه ی عظیم دانشگاهی، شخص دکتر بهمنی می¬باشد.
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است ؟ ؟ ؟ اگر مشکل مدیریتی ایشان عدم رضایت مردم از وضعیت نظام سلامت و مجموعه ی بهداشت گراش بوده است(که اینگونه نیست) مسئولان آن وزارت¬خانه می¬توانند به صورت رودر رو از خدمات رسانی ایشان از مردم سوال کرده و اگر دلیل عزل، عدم تبعیت ایشان از سیاست های وزارت خانه ی متبوع بوده است، بر همگان آشکار است که سطح خدمات رسانی دانشکده علوم پزشکی گراش از بسیاری از مناطق کشور و حتی مراکز استان ها، بیشتر و بالاتر است. مگر نه اینکه اهداف آن وزارت خانه خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم جهت کاهش آلام است؟ حال سوال اینجاست جناب دکتر ایمانیه بنا بر چه ضرورتی اقدام به تغییر ایشان کرده اند؟
اینگونه که پیداست دست هایی پشت پرده، دکتر ایمانیه را مجبور کرده اند که نسخه ی ایشان را پیچیده واز گردونه ی مسئولیت خارج سازند.

ثالثاً؛ برکناری دکتر بهمنی در شرایطی صورت گرفته است که ایشان در ماموریت کاری به سر می¬بردند. جناب آقای وزیر آیا این انصاف است پاسخ فردی که سال ها در جهت ارتقای نظام سلامت کشور کوشش کرده است این گونه داده شود؟

رابعاً؛ جامعه ی دانشگاهی شهرستان و مردم همیشه در صحنه ی این شهرستان ضمن رضایت از مدیریت ایشان بر دانشکده گراش، همواره شاهد حضور موثر ایشان در میان اقشار مختلف مردم در جهت پیشبرد اهداف عالیه وزارت بهداشت و درمان بوده اند کما اینکه در ذیل به گزیده ای از نقاط قوت مدیریتی ایشان اشاره خواهیم نمود.

- مدیریت مناسب ایشان در خصوص رسیدگی به مناطق محروم شهرستان و اجرای شایسته طرح تحول نظام سلامت در محدوده ی استحفاظی
- بالا رفتن سطح آموزشی دانشکده علوم پزشکی و احیای فضای نشاط علمی در مجموعه ی دانشگاه
-همکاری و ارتباط مجدانه مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی با نهادهای فرهنگی، علمی و اجتماعی سطح شهرستان در جهت آبادانی هرچه بیشتر شهرستان گراش
- گسترش و توسعه آموزشی دانشگاه و تاسیس رشته های و دانشکده‌های جدید
- فراهم کردن بستری که درآن همه افراد دانشگاه از دانشجویان گرفته تا اساتید و کارمندان و مردم شهر به صورت مستقیم با ریاست دانشگاه در ارتباط بودند و پاسخ خود را دریافت می‌کردند.
اینها قسمتی از نقاط قوت مدیریت جناب آقای دکتر میرزا خلیل بهمنی است که البته نقاط ضعفی هم در کنار آن وجود دارد.

در پایان با توجه به نکاتی که ذکر شد، به وزیر محترم بهداشت و درمان پیشنهاد داده می¬شود قبل از صدور حکم قطعی، از برکناری این نیروی ارزشی جلوگیری کرده و با این کار موجبات آسوده خاطری مجموعه ی دانشگاهی شهرستان گراش را فراهم نموده. والسلام علی من تبعه هدی

دانش آموختگان و دانشجویان گراشی دانشگاه های سراسر کشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار