مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با آتش سوزی جنگلها و مراتع اندیشیده شده است.
کد خبر: ۴۲۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 23 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،مراد شیخ ویسی، با بیان اینکه در بهار امسال بارندگی های مطلوبی در سطح استان داشتیم، اظهارداشت: در حال حاضر پوشش جنگلی و مرتعی در سطح استان کرمانشاه بسیار خوب است و با توجه به این شرایط و در پیش بودن فصل گرما تمهیدات لازم برای مقابله با هرگونه آتش سوزی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا امروز یک مانور مقابله با آتش سوزی با همکاری و حضور نیروهای منابع طبیعی استان، سمن ها و مردم شهرستان گیلانغرب در این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به وقوع چند فقره آتش سوزی جزیی از ابتدای سالجاری تا کنون در استان، افزود: سال گذشته این اداره کل در برخی از نقاط بحرانی استان اقدام به توزیع وسایل اطفای حریق در بین دهیاران آموزش دیده و تشکل های مردم نهاد کرد.

وی درخصوص استفاده از بالگرد برای اطفای حریق های احتمالی در سالجاری نیز گفت: قرار داد خرید بالگرد در تهران باید بسته شود که تا این لحظه به ما گزارش داده نشده است.

شیخ ویسی تاکید کرد: البته از طرف سازمان، اعتبارات خرید وسایل اطفای حریق پیشرفته به اداره کل استان کرمانشاه تخصیص یافته است و ما نیز درخواست خرید خود را اعلام کرده ایم. این وسایل دارای کارایی بسیار بالایی هستند و در ارتفاعات قابل حمل می باشند.

وی از وجود 25 تا 30 نقطه بحرانی در استان کرمانشاه خبرداد و عنوان کرد: بیشتر مناطق بحرانی استان کرمانشاه شناسایی شده است. در شهرستان های اسلام آباد غرب، دالاهو، گیلانغرب، اورامات و کرمانشاه بیشترین حوادث آتش سوزی جنگل ها و مراتع رخ می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در پایان یادآورشد: در این مناطق در فصل گرما دیده بان هایی به صورت دائم مستقر خواهند بود که به محض آتش سوزی و مشاهده آن وارد عمل می شوند و به مرکز اطلاع رسانی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار