معاون فرماندار تویسرکان ویژه برنامه های نیمه شعبان در این شهرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 02 June 2015

معاون فرماندار تویسرکان گفت: ظرفیت فرهنگی اعیاد دینی در راستای تقویت وحدت ملی به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا؛ یحیی خورشید خانی در نشست هماهنگی برنامه های روز میلاد حضرت ولی عصر(عج) در تویسرکان افزود: همان گونه که در ایام شهادت پیشوایان دینی به برپایی آیین های سوگواری در جامعه پرداخته می شود باید برای برپایی با شکوه و اثر گذار اعیاد دینی و اسلامی نیز برنامه های مدون و سازماندهی شده وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: ایجاد شور و نشاط دینی و معنوی با بهره گیری از ظرفیت های جشن های مذهبی، بستر را برای معرفت افزایی و اثر پذیری فرهنگی در سطوح مختلف جامعه فراهم می کند.

خورشید خانی تاکید کرد: اعیاد مذهبی باید نقش برجسته و بالایی در ایجاد شور و نشاط عمومی و تقویت فضای پویایی و امید داشته باشند.

وی با اشاره به تلاقی روز نیمه شعبان و ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: می توان با پیوند زدن معارف و اندیشه های امام در ابعاد تشکیل حکومت سیاسی اسلام و نقش مهدویت باوری در شکل گیری حکومت مردم سالاری دینی از ظرفیت این روز استفاده حداکثری ایجاد کرد.

خورشید خانی تصریح کرد: همچنین این گونه مناسبت ها فرصت مغتنم و بی بدیلی برای تقویت همدلی و همزبانی میان آحاد مختلف مردم و دولت و دوری از تنش ها و اختلافات غیر ضروری است.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی برپایی آیین های بزرگداشت نیمه شعبان و ارتحال امام خمینی(ره) خود جوش بودن آنها از سوی مردم و محوریت پویایی مردمی است که موجب افزایش دایره اثر گذاری آنها می شود.

معاون فرماندار تویسرکان در تشریح برنامه های بزرگداشت میلاد حضرت ولی عصر(عج) و ارتحال امام خمینی(ره) گفت: اعزام مبلغان علوم دینی از شهر مقدس قم به تویسرکان، برگزاری نشست های متنوع با محوریت گفتمان های دینی و فرهنگ مهدویت، استفاده از ظرفیت کارشناسان علوم دینی برای پوشش فرهنگی مساجد، ادارات و نهادهای مختلف، برپایی مراسم شب احیا در شب نیمه شعبان و برپایی دستجات عزاداری از مهمترین این برنامه ها هستند.

حضرت امام زمان (عج) در روز نیمه شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا دیده به جهان گشود.

امام خمینی (ره) نیز در روز چهاردهم خرداد سال 1368 در تهران رحلت کردند، امسال بیست و ششمین سالروز رحلت امام راحل است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.
بنظرتان تكرار اين بند در پايان اكثر خبرهاي تويسركان احمقانه نيست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار