نماینده ﺳﺎﺑﻖ مجلس:
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شتاب مسکن مهر معقول نبوده است، گفت: بافت‌های فرسوده شهرها باید ساماندهی شود.
کد خبر: ۴۲۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 16 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسن مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضع اقتصاد کشور اظهار کرد: برخی افراد معتقدند در شرایط مقاومت اقتصادی با تحریم‌ها مقابله کردیم و واقعاً همین‌طور بوده است.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها امروز توانسته بسیاری از مجاری عادی و استاندارد اقتصادی کشور ما را تحت تأثیر خود قرار دهد و از ریل خارج کند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه برگرداندن قطار اقتصاد به مجاری عادی و استاندارد کار سختی است، اضافه کرد: دولت باید در این راستا اقدام می‌کرد و تلاش خود را در این راستا کرده و هیچ‌کس تضمین نمی‌کند که با ۱۰۰ درصد موفقیت همراه بوده است.

مرادی با اشاره به اینکه دولت در این راستا نتوانسته در برخی جاها به نتایجی که انتظار می‌رفت برسد، تصریح کرد: مؤلفه‌های پنهان وجود داشته و اصلاح آن زمان‌بر است و برخی‌ها مطالعه کمتر در حوزه اقتصاد دارند، انتظار دارند دولت در این راستا سریع به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: باید انتظار داشت در مدت‌ زمان معقولی این نابسامانی‌ها در حوزه اقتصاد کشور ساماندهی و برطرف شود و رونق اقتصادی کشور را شاهد باشیم.

ﻋﻀﻮ ﺳﺎﺑﻖ ﻫیأت ﺭﺋﯿﺴﻪ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ﺍﻧﺮﮊﯼ مجلس در مورد وضع مسکن با بیان اینکه معتقدیم در حوزه مسکن، شتاب مسکن مهر معقول نبود، اضافه کرد: کلنگ‌زنی و افتتاح سایت انجام می‌شد؛ ولی اصول استاندارد مانند پیش‌بینی درازمدت و تأمین زیرساخت‌ها مانند دسترسی به راه، آب، برق، گاز و مخابرات استاندارد نبود.

مرادی تأکید کرد: پروژه‌هایی در مسکن مهر به خاطر فشار برخی نماینده‌ها ایجاد شد که در درازمدت جواب نداد و آن‌طور که باید و شاید پاسخگوی مردم نبود.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه مسکن تلاش در جهت رضایت‌مندی مالکان و مردم باشد، افزود: در منطقه‌های فرهنگ و وحدت اسلامی تهران خود مردم تشویق شدند و منازلشان را ساختند؛ این منطقه‌ها جزو بافت فرسوده تهران بود و الآن به‌ندرت می‌توان خانه قدیمی در آن پیدا کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بافت‌های جنوب تهران و برخی شهرستان‌ها رو به قدمت رفته است، تصریح کرد: این بافت‌ها در مسیر کهنگی و برخورداری از قدمت بالا قرار دارند و باید بازسازی شوند و جز با اختصاص وام به مردم و ساخت مسکن استاندارد این امر به نتیجه نخواهد رسید.

مرادی اظهار کرد: تحول خوبی در مسکن روستایی ایجاد و منازل خوبی ساخته‌ شده که با مسکن مهر قابل مقایسه نیست و مسکن‌های خوبی ساماندهی کرده‌اند؛ سیاست دولت دوازدهم باید مسکن استاندارد باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار