مدیر بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: تجاری‌سازی اختراعات زمینه‌های اشتغالزایی و کارآفرینی را در جامعه فراهم می‌کند.
کد خبر: ۴۲۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 15 May 2017
به گزش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،مریم اسلام‌پناه، با اشاره به ضرورت حمایت از مخترعینی که اختراعات آنها در حد تجاری‌سازی است اظهار داشت: تجاری‌سازی اختراعات زمینه‌های اشتغالزایی و کارآفرینی را در جامعه فراهم می‌کند.

مدیر بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در راستای تجاری‌سازی اختراعات و حمایت از صاحبان ایده و مخترعین تحت پوشش بنیاد نخبگان کارگاه‌های تخصصی در حال شکل‌گیری است گفت: یکی از برنامه‌هایی که در موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار اهمیت دارد بحث تجاری‌سازی اختراعات است و تلاش داریم که برخی از اختراعات برتر استان را به مرحله تجاری‌سازی و تولید و راه‌اندازی برسانیم.

اسلام‌پناه با اشاره به اینکه تعدادی طرحهای دانش‌بنیان در راستای هدایت نخبگان در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: در راستای تحقق شعار امسال، هماهنگی‌هایی با مراکز رشد، پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی، معاونت علمی سپاه، آموزش و پرورش انجام شده و امید داریم این فعالیتها عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در این راستا صاحبان صنایع، مدیران و صاحبان ایده باید به صورت گروهی و با هماهنگی یکدیگر این فعالیتها را انجام دهند بیان کرد: یک روحیه هم‌افزایی در جامعه باید وجود داشته باشد تا کار به نتیجه برسد.

مدیر بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در راستای تجاری‌سازی اختراعات و رفع مشکلات نخبگان یک سری کارگروه‌های اقتصادی در حال شکل‌گیری است گفت: این کارگروه‌ها شامل کارگروه تجاری، گردشگری، کشاورزی، فرهنگی​ و سلامت است که هر کدام از این کارگروه‌ها را به یک دانشگاه واگذار کردیم و دبیرخانه آن کارگروه‌ها بنیاد نخبگان است.

وی با بیان اینکه اعضای این کارگروه‌های تخصصی تلفیقی از اعضای اجرایی و علمی است تا بتوانند تئوری را به مرحله عمل و تجربه در بیاورند و از مباحث واقعی بهره بگیرند بیان کرد: خروجی این کارگاه‌ها باید یک سری راهکارهای عملیاتی باشد و بتواند مشکلات توسعه فناوری استان را حل کند.

اسلام‌پناه با اشاره به اکنون در مرحله تشکیل این کارگروه‌ها هستیم گفت: متولی کارگروه بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی، متولی کارگروه کشاورزی دانشگاه رازی، متولی کارگروه فرهنگ دانشگاه علوم انسانی پیام نور، متولی کارگروه گردشگری دانشگاه آزاد و کارگروه تجاری‌سازی متولی آن پارک علم و فناوری است و هماهنگ کننده ابین کارگروه‌ها بنیاد نخبگان است.

وی با بیان اینکه امید داریم خروجی این کارگروه‌ها بتواند در راستای بحث اشتغال و کارآفرینی و حل مشکلات اقتصادی استان گام بردارد بیان کرد: تعداد افراد ثبت نام شده در هر کارگروه بین پنج تا 7 نفر است و شرایط انتخاب این افراد از بین اساتید دانشگاه‌ها و افرادی که تجربه عملی و تخصص دارند است.

مدیر بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این برنامه بسیار پرپیچ وخم است زیرا این کار متولی خاصی ندارد عنوان کرد: سازمانها باید کمک کنند تا ما بتوانیم صاحبان ایده را در 
استان نگه بداریم و بتوانیم از ایده ها و نوآوریهای آنها استفاده و زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی را در جامعه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تجاری‌سازی اختراعات​ متولی مشخصی ندارد افزود: اما با این وجود برخی از سازمانها به صورت موردی کمکهایی به ما کرده‌اند و برخی از ایده‌ها
اکنون آماده است اما تسهیلات و زمینه‌های بهره‌برداری از آنها فراهم نیست و‌ همه این ظرفیتها باید به وجود بیاید تا ایده تبدیل به محصول و قابلیت استفاده داشته باشد.

اسلام‌پناه با بیان اینکه اردوهای جهادی ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه، مهارت‌های اجتماعی نخبگان را نیز تقویت می‌کند گفت: افراد نخبه به مناطق روستایی و محروم از جمله در منطقه هرسین، دینور و میان‌دربند اعزام شدند و سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این راستا همکاری‌های خوبی با ما داشتند و در موضوعات فرهنگی، آموزشی، پزشکی و خدماتی خدمت‌رسانی قابل توجهی داشتند.

وی با اشاره به طرح شهاب که به عنوان یکی از طرحهایی که از سوی بنیاد نخبگان در حال اجرا و گسترش است عنوان کرد: این طرح یک طرح ملی است که گسترش پیدا کرده که این طرح به معنای شناسایی استعدادهای برتر است.

مدیر بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح در تعدادی از آموزش و پرورش استانها از جمله استان کرمانشاه به عنوان پایلوت انجام شده است گفت: این طرح در پایه 
چهارم و پنجم ابتدایی در یکی از نواحی کرمانشاه و سه تا از شهرستانها به صورت پایلوت در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تعداد زیادی از دانش‌آموزان پایه چهارم با استفاده از تکنیکهای استعدادیابی و با کمک مربیان، معلمان، خانواده‌ها تحت شناسایی قرار گرفتند افزود: این افراد 
بعد از مرحله شناسایی از فیلتر خاصی عبور و بعد گزینش این افراد نخبه مورد هدایت و حمایت بنیاد قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار