تازه های پلیسی استان فارس
در این تازه های پلیسی شاهد دو فقره دزدی عجیب هستیم.دزدی از حساب همسر!و دزدی از حساب زن برادر!همچنین سوء استفاده از زنی که بی سواد است.خبری از دستگیری باند سرقت در شیراز و دو تصادف و 3 کشته در جاده های فارس و طبق معمول کشف مواد مخدر و سیگار و کالای قاچاق.
کد خبر: ۴۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 02 June 2015
دزدی از زن داداش!

سرهنگ سید موسی حسینی رییس پلیس فتا استان فارس با بیان این خبر اظهارداشت: کارشناسان پلیس فتا در پی اعلام شکایت خانم جوانی مبنی بر کسر شدن مبلغ 9 میلیون ریال از حسابش به صورت نامعلوم، اقدامات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند.

وی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد برداشت به صورت خرید تبلت از یک فروشگاه اینترنتی صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با ردیابی های پلیسی خود در اقدامی فنی موفق به شناسایی سارق شدند و هنگامی که شاکی با نام متهم روبرو می شود متعجب می شود و اذعان می دارد، متهم ، برادر شوهرش است.

وی ادامه داد: متهم ، پس از احضار ، با روبرو شدن به ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف می کند.

این مقام انتظامی گفت: شاکی که در زمینه فضای مجازی اطلاعاتی ندارد، مشخصات حساب بانکی خود را به برادر شوهرش برای خرید کالای مورد نظرش می دهد و برادرشوهرش با مواجهه شدن به موجودی حساب وسوسه می شود و به خیال این که امکان شناسایی شدن در فضای مجازی وجود ندارد، پس از گذشت چند روز اقدام به خرید تبلت می کند.

رییس پلیس فتا فارس هشدار داد: افرادی که از خدمات الکترونیکی بانک ها برای انجام امورات مالی و پرداخت های خود بهره می برند باید نسبت به نگهداری اطلاعات کارت و حسابشان توجه و دقت کافی را داشته باشند.

حسینی گفت: با پیشرفت های عرصه دولت الکترونیک و فناوری های نوین، افراد باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات مهم حساب خود به دیگران، از معرض خطر برداشت های غیر مجاز مصون بمانند.

بی سوادی یک زن موجب سوء استفاده از او شد

اعتماد یک خانم به یك فرد هنگام برداشت وجه نقد از دستگاه خودپرداز ، منجر به برداشت 20 میلیون ریال از حسابش شد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر برداشت مبلغ 20 میلیون ریال از حسابش، موضوع جهت رسیدگی در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ "علی شیبانیان" ادامه داد: شاكیه در تحقیقات اولیه اظهار داشت با وجود این که کارت بانکی خود را به کسی نداده ام ولی متوجه شدم مبلغ 20 میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.
وی افزود: ماموران با بررسی کارشناسانه، اقدامات پلیسی و هم چنین اخذ استعلامات مربوطه متوجه شدند، مبلغ کسر شده از حساب شاكیه در فاصله های زمانی متفاوت و به اشکال مختلف صورت پذیرفته است.
سرهنگ "شیبانیان" تصریح نمود: ماموران در ادامه تحقیقات به دو شماره تلفن همراه رسیده وصاحبان هردو خط را که زن و شوهر بودند، جهت بررسی های بیشتر به پلیس فتا فراخواندند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با حضور این زن و شوهر در پلیس فتا مشخص شد، شماره تلفن ها در اختیار دختر این زوج می باشد که وی نیز به این پلیس احضار و در تحقیقات اولیه موضو ع را انکار نمود.
سرهنگ "شیبانیان"گفت: پس از ارائه شواهد و مدارک متهم لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، چندی قبل هنگامی که قصد اخذ وجه نقد از یک دستگاه خودپرداز را داشتم، شاكیه که بی سواد بود به من اعتماد کرد و کارتش را جهت اخذ وجه در اختیار من قرارداد که از این موضوع سوء استفاده نمودم و با فعال سازی رمز دوم کارت در طی چند ماه اقدام به برداشت به صورت خرید شارژ از کارت وی کردم.
رئیس پلیس شهرستان مرودشت در پایان با اشاره به این که با تشکیل پرونده این سه نفر جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه نمود: از اعتماد بی جا به افرادی که نمی شناسند خودداری کنندو کارت خود را به آنان ندهند، رمز کارت های اعتباری خود را اعدادی که به راحتی قابل حدس زدن باشند قرار ندهند، از نگهداری رمز کارت خود در کنار کارت جدا پرهیز نمایند و افراد کم سواد و بی سواد هنگام برداشت وجه نقد از خودپردازها حتما افراد مورد اعتماد خود را به همراه داشته باشند.


3 کشته در 2 تصادف

سانحه رانندگی در محور شیراز -خرامه دوکشته برجای گذاشت .
رئیس پلیس راه شمال فارس گفت : یک دستگاه پژو پارس دیروز در کیلومتر 50 محور شیراز -خرامه با یک دستگاه پیکان برخورد کرد که بر اثر آن راننده و سرنشین پژو پارس جان خود را از دست دادند.
سرهنگ سیروسی ، علت حادثه را انحراف به چپ راننده پژو پارس اعلام کرد .

فرد موتورسوار در تصادف با هیوندا در مسیر خنج به قیر جان باخت.
بر اثر برخورد یک دستگاه هیوندا با یک موتور سیکلت که دیشب در مسیر خنج به قیر در حوالی روستای کهنویه در 20 کیلومتری شمال خنج رخ داد، موتورسوار کشته شد.سرگرد عبدالله صفری، رییس پلیس راه خنج علت حادثه را انحراف به چپ سواری اعلام کرد.

کشف 139 کیلو تریاک و 200 هزار نخ سیگار قاچاق

بیش از 139 کیلوگرم تریاک در آباده کشف شد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: مأموران کلانتری ایزد خواست این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو، 139 کیلو و 800 گرم تریاک کشف کردند.سرهنگ غلامرضا هاشمی افزود: در این زمینه دو متهم دستگیر شدند.

مأموران یگان امداد شهرستان پاسارگاد، 200 هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: این تعداد سیگار در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو 405 بدست آمد.سرهنگ کرم الله گودرزی تصریح کرد: در این خصوص راننده پژو نیز به مقام های قضایی معرفی شد .

کشف محموله قاچاق 4 میلیاردی

سرهنگ "حسين ارجمند مزيدي" گفت: مأموران انتظامي فيروزآباد در راستاي مبارزه با كالاي قاچاق در محور "فيروزآباد – شيراز"، 12 دستگاه خودرو سبك و سنگين را متوقف كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودروها مقاديري كالاي قاچاق شامل دو دستگاه ماشين لباسشويي، يك دستگاه يخچال،يك دستگاه ماشين ظرفشويي،دو دستگاه كولرگازي، شش دستگاه فتوكپي،300دستگاه انواع تلفن همراه، 32 هزار و 657 قوطي انواع نوشيدني، يك هزار و 938 عدد انواع لوازم آرايشي، 58عدد انواع باطري هاي خارجي،540 عدد شيشه فلفل ، 368عدد قوطي چاي ، 13 كيلوگرم تمر، 800عدد لامپ و 60 ليتر روغن زيتون كشف شد.

اين مقام انتظامي با اشاره به دستگيري 12 نفر در اين زمينه گفت: ارزش ريالي اين محموله هاي قاچاق بالغ بر چهار ميليارد و 241 ميليون و 999 هزار ريال برآورد شده است.



توقیف زانتیا با 23 میلیون خلافی

خودرویی با بیش از 23 میلیون ریال خلافی در فارس توقیف شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده پلیس راه شمال استان فارس گفت: ماموران پلیس راه جهرم - شیراز امروز هنگام بازرسی خودروهای عبوری، یک دستگاه زانتیا را متوقف کردند .سرهنگ کسری سیروسی افزود: در استعلام ها، مشخص شد این خودرو، دارای تخلف پرداخت نشده به مبلغ 23 میلیون و 880 هزار ریال است .
خودرو زانتیا برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد .

دستگیری باند سرقت درون خودرو

باند سارقان درون خودرو در شیراز شناسایی و 18 فقره سرقت درون خودرو از آنان کشف شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: این سارقان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت، اقدام به سرقت درون خودرو می کردند.
سرهنگ اسماعیلی تصریح کرد: در این خصوص پنج متهم دستگیر شدند و در تحقیقات اولیه به 18 فقره سرقت درون خودرو در شیراز اقرار کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: متهمان با تشکیل پرونده، برای کشف سرقت های احتمالی دیگر به پلیس آگاهی استان انتقال داده شدند
سرهنگ اسماعیلی به شهروندان توصیه کرد: از قرار دادن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و مکان های در معرض دید خودداری کنند، زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن افراد، اقدام به سرقت کند.

دزدی از حساب همسر!

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار داشت: در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان کازرونی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌ وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود: در بررسی فنی کارشناسان پلیس فتا از حساب شاکی پرونده که زنی جوان است مشخص شد 20 میلیون ریال به‌صورت اینترنتی و در چند مرحله از حساب وی برداشت ‌شده است.

وی ادامه داد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از یک‌سری تحقیقات عامل برداشت‌های غیرمجاز که همسر شاکی است را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

مشوق خاطرنشان کرد: متهم پس از بازجویی‌های اولیه در مواجهه با ادله و مستندات موجود به بزه انتسابی اعتراف و اظهار ندامت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به معرفی متهم و شاکی به دادسرا از شهروندان خواست رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی خود را به‌هیچ‌عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند و با تغییر دوره‌ای رمز عابربانک خود ضریب امنیت آن را بالا ببرند و همچنین هشدار داد که رمز حساب بانکی جزو اطلاعات خصوصی است و هرگونه استفاده بدون اجازه توسط افراد غیر، برداشت غیرمجاز قلمداد می‌شود و با افراد خاطی برابر قانون رفتار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار